Design w słusznej sprawie: ubrania, które rosną, opakowania, które żyją i kreatywne skrzynki na niedopałki

Design w słusznej sprawie: ubrania, które rosną, opakowania, które żyją i kreatywne skrzynki na niedopałki
Dziś designerzy mierzą się z pytaniami, jak tworzyć nowoczesne i funkcjonalne projekty, które wykorzystać można w przestrzeni publicznej – rozwiązania dla seniorów, osób niepełnosprawnych, społeczności oraz takie, które działają w zgodzie z naturą.
O autorze
1 min czytania 2018-05-28

Przyglądając się projektom zaprezentowanym na Łódź Design Festival, mogliśmy zobaczyć, że podczas wydarzenia uwagę poświęcono 3 głównym obszarom tematycznym: relacji człowieka z technologią, wartości rzemiosła i pracy ludzkich rąk oraz wyzwań stawianych współczesnej architekturze. Poniżej prezentujemy wyróżnione prace oraz przykład inżynierii kreatywnej, która działa na rzecz społeczeństwa i środowiska.

Simpla

Pierwsze miejsce w konkursie make me! zajęła Małgorzata Załuska za projekt, dzięki któremu za pomocą drukarki 3D i telefonu, można w znacznym stopniu poprawić komfort życia kobiet po mastektomii. „Simpla” to narzędzie, które umożliwia tworzenie zewnętrznych protez piersi. Użytkowniczka wykonuje serię zdjęć swojej klatki piersiowej; na ich podstawie aplikacja generuje skan 3d.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Petit Pli

Misją Ryana Jasina, autora projektu, jest redukcja marnotrawstwa i generowania śmieci w świecie modzie. Ubrania dziecięce Petit Pli rosną o 7 rozmiarów. Oznacza to, że rodzice kupują jedną rzecz zamiast siedmiu. A to przekłada się mniejsze marnotrawstwo materiału przy produkcji, a także mniejszą ilość pracy i transportu (emisja CO2).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

SCOBY: opakowania, które żyją

Projekt opakowań, które żyją jest zainspirowany uprawą warzyw. Do wyprodukowania opakowań, które żyją potrzebne są narzędzia, podobnie jak do uprawy cebuli. Materiał SCOBY karmiony jest wyciągiem z odpadów rolniczych. Spełnia on funkcję membrany, która przedłuża trwałość produktu i może być zjedzona wraz z zawartością lub służyć za kompost.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

(Nie)pamięć

Wspomnieć należy, że wśród projektów wyróżniono polską projektantkę Sarę Wiśniewską, autorkę książki pt.”(Nie)pamięć”, która jest wynikiem obserwacji postępującej utraty pamięci u bliskiej autorce osoby; analizą funkcjonowania chorego w otaczającym go świecie oraz próbą szerzenia świadomości na temat choroby Alzheimera. Publikacja ma na celu ukazanie procesu utraty pamięci w metaforyczny sposób, za pomocą zabawy z typografią oraz manipulacją obrazem.

Opisy pozostałych projektów zgłoszonych do konkursu podczas Łódź Design Festival 2018 znajdziecie → tutaj.

WidaBox

WidaBoxy to kreatywne skrzynki na niedopałki, dzięki którym użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie, a świat może być piękniejszy 😉 Skrzynki składają się z dwóch komór, nad którymi umieszczane tabliczki z pytaniami (np. “Czy Polska zdobędzie mistrzostwo świata? Tak/nie”, “Czy lubisz swojego szefa? Tak/nie”, “Kto jest lepszym piłkarzem? L. Messi/C. Ronaldo”, “Czy jesteś szczęśliwy? Tak/nie”) , zachęcają do głosowania poprzez wrzucenie niedopałka na wybraną odpowiedź.

PS

Jeśli interesują Was innowacyjne, inteligentne i designerskie opakowania, na które stawiają producenci, zajrzyjcie do tekstu: Innowacyjność i design w opakowaniach, czyli na co stawiają obecni producenci.