Pod koniec ub. r. zespół Telemetrii Polskiej działający w strukturze KRRiT przekazał do konsultacji organizacjom branżowym dokument zatytułowany „Ramowe założenia oraz pakiet narzędzi badawczych do przeprowadzenia badania pilotażowego konsumpcji mediów elektronicznych” przygotowany przez pracowników Instytutu Statystyki i Demografii SGH pod kierunkiem profesora Tomasza Panka. Badanie pilotażowe to pierwszy etap właściwego badania przeprowadzony w terenie, a jego zasadniczym celem jest weryfikację narzędzi badawczych, które zostaną użyte we właściwym badaniu założycielskim oraz w docelowym badaniu realizowanym w sposób ciągły. IAA Polska oraz SAR przekazały dokument do konsultacji swoim członkom oraz środowiskom zaangażowanym w proces przygotowania nowego badania mediów, a po zebraniu opinii przekazały je w formie zbiorczego opracowania zespołowi Telemetrii Polskiej.
Dnia 15 stycznia br. odbyło się spotkanie konsultacyjne, w trakcie którego autorzy opracowania oraz przedstawiciele zleceniodawcy odnieśli się do uwag zgłoszonych przez przedstawicieli marketerów, mediów, agencji reklamowych, domów mediowych oraz IAA Polska i SAR. Wiele z tych uwag było krytycznych, szczególnie do rozdziału poświęconego poglądom i przekonaniom jako zmiennym charakteryzującym potencjalnych uczestników panelu. W wyniku dyskusji eksperci reprezentujący autorów opracowania (SGH) oraz Regulatora zadeklarowali wdrożenie większości uwag zgłoszonych przez uczestników rynku mediów i reklamy, uznając je za słuszne i merytorycznie uzasadnione. Po ich uwzględnieniu powstanie druga wersja ankiety, która zostanie ponownie poddana konsultacjom. Reprezentanci rynku wyrazili też oczekiwanie, że KRRiT zaproponuje tryb cyklicznych spotkań z interesariuszami zaangażowanymi w proces przygotowania założeń do nowego badania, w trakcie których na bieżąco przekazywane będą informacje i opinie dotyczące kolejnych kroków podejmowanych w ramach projektu.
Zobacz również
Drugim wątkiem dyskusji były postępy w procesie integracji rynku wokół koncepcji stworzenia polskiego Joint Industry Comittee dedykowanego badaniom mediowym. Kilku grupom interesariuszy udało się już wyłonić wspólną reprezentację opiniującą założenia metodologiczne przyszłego badania, a także kształt przyszłego statutu organizacji zamawiającej i nadzorującej realizację badań mediowych, która w przyszłości może stanowić zalążek polskiego JIC. Dotyczy to m. in. marketerów, domów mediowych, wydawców oraz nadawców radiowych. – Szczególnym optymizmem napawa fakt porozumienia się publicznego radia oraz nadawców prywatnych skupionych w Komitecie Badań Radiowych co do wspólnej reprezentacji w w/w procesie – mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny z IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
Inicjatywa powołania polskiego Joint Industry Comittee to jedna z rekomendacji przedstawionych przez IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w „Rekomendacjach dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020”. Stowarzyszenie opracowało ten dokument w styczniu 2017 roku. Więcej informacji znajduje się pod adresem iaa.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/Rekomendacje-dla-polskiego-rynku-reklamy-na-lata-2017-–-2020.pdf
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce