World Without Waste – Świat bez Odpadów – to kompleksowa wizja firm systemu Coca-Cola, na którą składają się 2 niezwykle ważne elementy: zbiórka i recykling oraz ustanowienie na całym świecie nowego standardu opakowań, które w 100% nadają się do recyklingu.
Realizując ambicję Świat bez Odpadów Coca-Cola postawiła na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się kwestiami ochrony środowiska, wsparcie samorządów w selektywnej zbiórce odpadów poprzez dostarczanie im niezbędnej infrastruktury, a także edukację konsumentów. Co więcej, nawiązano też współpracę ze startupem Skriware, dostarczającym autorskie rozwiązanie edukacyjne oparte o technologię druku 3D. Filament, czyli plastikowa masa wykorzystywana do druku 3D, produkowany jest właśnie z tworzywa PET, odzyskiwanego dzięki recyklingowi.
Zobacz również
Działania te są filarami rozpoczętej latem 2018 r. ogólnopolskiej pilotażowej kampanii „rePETa”, która realizowana jest przy współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z firmami systemu Coca-Cola i przy wsparciu finansowym z The Coca-Cola Foundation. Wybrane gminy otrzymały specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów. Pojemniki wykonano z tworzywa pochodzącego z recyklingu i umieszczono na nich czytelne infografiki, edukujące o tym jakie wrzucać odpady. Dodatkowo umieszczono też informacje o przedmiotach codziennego użytku, które można otrzymać z przetworzonego plastiku.
– Współpracując z Fundacją Nasza Ziemia korzystamy z jej wieloletniego praktycznego doświadczenia w skutecznym aktywizowaniu lokalnych społeczności do uczestnictwa w ekologicznych inicjatywach. Powodzenie naszej globalnej ambicji Świat bez Odpadów opiera się właśnie na budowie wśród konsumentów świadomości, że nie zmienimy świata, jeżeli nie zaczniemy od siebie. Pierwszy krok w kierunku czystej planety możemy wykonać wrzucając po prostu plastikową butelkę do odpowiedniego pojemnika i w ten sposób dając jej „drugie życie” – podkreśla Anna Solarek, dyrektor ds. public affairs i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kampanii bierze udział już ponad 20 samorządów z całego kraju, kolejne deklarują chęć przyłączenia się. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zebrano już niemal 32 tony plastikowych odpadów, co kilkakrotnie przekroczyło wstępne założenia projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing