23 stycznia br. Abstra, największy niezależny producent treści wideo na polskim YouTubie, opublikował efekty swojej działalności w 2018 roku. W ubiegłym roku produkcje Abstra uzyskały 567 milionów wyświetleń, a firma wygenerowała ponad 8 mln 240 tys. zł przychodów z wpływów reklamowych. To aż o 2,8 razy więcej w porównaniu do 2017 roku. W 2018 roku Abstra zrealizowała ponad 100 kampanii dla swoich klientów.
– Jesteśmy bardzo dumni, ponieważ w ciągu pierwszych miesięcy 2018 roku udało nam się poukładać naszą organizację w taki sposób, abyśmy byli gotowi na bardzo szybki wzrost. Jest to o tyle istotne, ponieważ jesteśmy na skraju rewolucji w konsumpcji treści i naszym celem jest ustawienie się w pozycji, która pozwoli na wykorzystanie tej zmiany. Cieszymy się szczególnie, że zgodnie z planem zintensyfikowaliśmy nasze działania w drugiej połowie roku, czego dowodem było choćby zwiększenie naszego portfolio do 14 kanałów i wygenerowanie znacznych wzrostów sprzedaży w Q4. A to dopiero początek. Bardzo wierzymy, że rok 2019 będzie czasem uwolnienia drzemiącego w nas potencjału i ustabilizowania części operacyjnej naszego biznesu. – powiedział Olek Wandzel, VP sales marketing Abstra.
Zobacz również
Plany Abstra na rok 2019 obejmują dalsze zwiększanie liczby kanałów należących do portfolio firmy. Abstra zamierza prowadzić ekspansję w kolejne segmenty tematyczne na polskim YouTubie.
Po sukcesie programu sportowego „Prosto w Szczenę”, realizowanego dla Onet, Abstra w 2019 roku planuje produkcję kolejnych formatów we współpracy z partnerami zewnętrznymi.
2019 rok to dla Abstra także czas realizacji kanałów dedykowanych dużym partnerom komercyjnym. Już w lutym br. wystartuje pierwszy kanał powstały w ramach takiej współpracy. – Nie mogę jeszcze powiedzieć, z jaką marką realizujemy nasze przedsięwzięcie, ale mogę zapewnić, że to będzie coś naprawdę dużego. Ten brand to oczywiście lider w swojej segmencie. Głęboko wierzę w powodzenie tego projektu i jestem przekonany, że uda nam się trafić do setek tysięcy młodych osób w Polsce – oznajmił Rafał Masny, członek zarządu Abstra i jeden z założycieli Abstrachuje.tv.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Abstra to największy niezależny producent treści wideo na polskim YouTubie. Firma tworzy materiały wideo dla 14 kanałów tematycznych. Łącznie wszystkie kanały należące do portfolio Abstra osiągnęły niemal 2 miliardy wyświetleń oraz są subskrybowane przez ponad 9 milionów osób. Abstra została założona w 2016 roku przez Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta – twórców Abstrachuje.tv, najpopularniejszego fabularnego kanału rozrywkowego na YouTubie w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czołowej dziesiątce podsumowania YouTube Rewind 2018 znalazły się aż trzy produkcje Abstra.