1. W marketingu najważniejsze jest…
W marketingu najważniejsze są emocje. Na nich często buduje się sprzedaż, bo nic tak nie wiąże długoterminowo klienta z produktem jak właśnie emocje.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Takie projekty to codzienna praca. Każdy, nawet najmniejszy sukces uskrzydla i motywuje do dalszej, coraz lepszej pracy.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
W trakcie pracy zawodowej przyszło mi zmierzyć się ze zmianami w prawie, które znacznie ograniczały działania marketingowe dla całej branży. Ta zmiana i konieczność dostosowania się do dynamicznego otoczenia prawnego były do tej pory moim najtrudniejszym wyzwaniem.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Rebranding i ujednolicenie komunikacji w największej sieci aptek w Polsce.
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Kampania Apple – Think different. Wydaje mi się, że w pełni oddała ducha produktów Apple i pomimo tego, że jej główny slogan nie jest już stosowany w komunikacji, to nadal jest aktualny. Odnosi się do tego, co w marketingu jest dla mnie najważniejsze, czyli emocji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Nowości pojawiają się cały czas. Najlepszym i najbardziej efektywnym trendem może być coś, czego jeszcze nie znamy. Według mnie marketing będzie coraz bardziej łączyć się z zyskującą na popularności rozszerzoną rzeczywistością. Na znaczeniu jeszcze mocniej zyskają wszelcy zautomatyzowani asystenci w domach. Na końcu ważne pozostaną social advertising i jak najgłębsza personalizacja komunikatu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Według mnie nie można wskazać konkretnych działań, które są przereklamowane. Marketing jest fajny dlatego, że w różnych branżach, w tym samym czasie, te same działania mogą być skuteczne lub nie. To, co działa w retailu beauty, niekoniecznie sprawdzi się w retailu np. materiałów budowlanych. Dlaczego? Najczęściej definiuje to grupa docelowa, która bywa skrajnie różna.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Wyświechtany slogan, ale jedyny właściwy, czyli „partnerstwo”.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Z tego wszystkiego, co mnie jednocześnie interesuje.
10. Moja kampania marzeń…
Ogólnoświatowa kampania, w której ograniczeniami są jedynie wyobraźnia i kreatywność, a nie budżet.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Jak to często bywa o wszystkim zadecydował przypadek… i tak już zostało.
O rozmówcy:
Przemysław Szymański, kierownik działu marketingu w Natura Sp. z o.o., laureat nagrody Dyrektor Marketingu Roku 2018 w kategorii uroda / kosmetyki / higiena.