Dzięki efektywnie przeprowadzonym działaniom Winezja.pl jest dziś jednym z najbardziej popularnych e-sklepów oferujących sprzedaż wina.
Cele działań
Zadania realizowane dla sklepu Winezja.pl podzielone były na dwa obszary: kampanię informacyjną w Google AdWords oraz pozycjonowanie.
Zobacz również
Kampania AdWords miała następujące założenia:
- Liczba kliknięć miesięcznie >10 000,
- CTR >5%,
- Maksymalizacja konwersji w założonym budżecie,
- Wysoki współczynnik konwersji
Celem pozycjonowania było natomiast osiągnięcie pozycji 1-3 dla wszystkich fraz kluczowych zaakceptowanych przez Klienta.
Grupę docelową stanowili mężczyźni i kobiety powyżej 25-tego roku życia. Winezja.pl to miejsce, w którym odnajdą się zarówno początkujący smakosze wina, jak również osoby doskonale znające ten trunek, zatem dla obu tych grup został przygotowany właściwy przekaz. Kampania skierowana była do mieszkańców całego kraju ze względu na możliwość dostarczenia win przez Sklep do każdego miejsca w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Trzy etapy aktywności
Kampania została podzielona na trzy etapy:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1) Etap pierwszy obejmował działania polegające na:
- zbudowaniu zasięgu i brandu w wyszukiwarce,
- pozycjonowaniu serwisu na główne frazy branżowe,
- wykorzystaniu efektu synergii PPC i SEO.
2) W etapie drugim rozszerzono listę pozycjonowanych fraz:
- przeprowadzono optymalizację kampanii pod kątem sprzedażowym,
- rozpoczęto organizację akcji sezonowych (święta, majówka, andrzejki itp.).
3) W ostatnim etapie skupiono się na:
- zwiększaniu ROI
- utrzymywaniu pozycji
- rozszerzaniu działań do których należy m.in. fanpage Winezja.pl na Facebooku
Efekty:
Dzięki przeprowadzonym działaniom uzyskaliśmy następujące efekty:
- Winezja.pl jest najbardziej rozpoznawalnym internetowym sklepem z winem,
- 90% pozycjonowanych fraz jest w TOP3, 100% w TOP10,
- ROI na poziomie 400%,
- ROI z kampanii mobilnej na poziomie 1250%,
- Większość fraz kluczowych na pozycjach 1-3 w wynikach wyszukiwania,
- Zwiększenie liczby Fanów na portalu Facebook o ponad 150%.