W ramach otwarcia swojego nowego marketu w Greenwich w Londynie, IKEA stworzyła dwie pełnowymiarowe repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp. Łodzie będą usuwać śmieci z Deptford Creek, kanału wpadającego do Tamizy, których rocznie jest aż 300 ton.
Łodzie wyposażone są w technologię Orca, która pozwala na zebranie nawet 20 kg śmieci na raz. Po zakończeniu projektu łódki zostaną przekazane ekologicznej organizacji charytatywnej Hubbub.
Zobacz również
Inicjatywa „Good Ship IKEA” ma też za zadanie edukować lokalne społeczeństwo, żyjące w okolicach kanału, w kwestii segregacji śmieci i oczyszczania środowiska. Łodzie marki są sterowane zdalnie, dzięki czemu każda osoba będzie mogła uczestniczyć w usuwaniu śmieci i gruzu z powierzchni Tamizy.
Śmieci zebrane z londyńskiej rzeki zostaną następnie przemienione w specjalną rzeźbę, która stanie się eksponatem w nowo otwartym markecie w Greenwich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
CSR (ang. corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w światowym i rodzinnym biznesie od kilkunastu lat wyznacza standardy działalności i ma ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firm i marek. Które akcje CSR-owe były najlepsze w 2018 roku?
PS2
Burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.
PS3
Spot „What if?” prezentuje stanowisko IKEA – marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska.