IKEA zbudowała łodzie, które usuwają śmieci z Tamizy

IKEA zbudowała łodzie, które usuwają śmieci z Tamizy
IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostaną wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych w nadchodzących tygodniach.
O autorze
1 min czytania 2019-02-20

W ramach otwarcia swojego nowego marketu w Greenwich w Londynie, IKEA stworzyła dwie pełnowymiarowe repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp. Łodzie będą usuwać śmieci z Deptford Creek, kanału wpadającego do Tamizy, których rocznie jest aż 300 ton.

Łodzie wyposażone są w technologię Orca, która pozwala na zebranie nawet 20 kg śmieci na raz. Po zakończeniu projektu łódki zostaną przekazane ekologicznej organizacji charytatywnej Hubbub.

Inicjatywa „Good Ship IKEA” ma też za zadanie edukować lokalne społeczeństwo, żyjące w okolicach kanału, w kwestii segregacji śmieci i oczyszczania środowiska. Łodzie marki są sterowane zdalnie, dzięki czemu każda osoba będzie mogła uczestniczyć w usuwaniu śmieci i gruzu z powierzchni Tamizy.

Śmieci zebrane z londyńskiej rzeki zostaną następnie przemienione w specjalną rzeźbę, która stanie się eksponatem w nowo otwartym markecie w Greenwich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

CSR (ang. corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w światowym i rodzinnym biznesie od kilkunastu lat wyznacza standardy działalności i ma ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firm i marek. Które akcje CSR-owe były najlepsze w 2018 roku?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.

PS3

Spot „What if?” prezentuje stanowisko IKEA – marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska.