Dom Badawczy Maison, Interactive Research Center i agencja Buzz Media sprawdziły czego oczekują konsumenci od marek kosmetycznych. Pierwsza część badania pokazuje jak jest, w drugiej, która zostanie udostępniona 20.03.2013, poznamy jak powinno być.
Internauci o kosmetykach najczęściej rozmawiają w serwisie wizaz.pl, na platformie blogspot.com oraz na YouTube. 3% mężczyzn subskrybuje kanały dotyczące kosmetyków na YouTube. Z badania dowiemy się także m.in. czemu oglądamy wideoblogi.
Zobacz również
W celu zidentyfikowania wypowiedzi odnoszących się do produktów kosmetycznych opracowany został katalog słów kluczowych składający się z marek i produktów właściwych dla kategorii. Badanie miało charakter interaktywny 360, co oznacza że połączono klasyczne metody z badaniami realizowanymi w mediach społecznościowych.
Metodologia badania:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pierwszym etapem był skan treści dostępnych w mediach społecznościowych. Jego celem była identyfikacja najważniejszych tematów i obszarów dyskusji. W oparciu o uzyskane wyniki opracowana została metryczka kwestionariusza CAWI, która emitowana była do osób odwiedzających społeczności internetowe, w których prowadzone są dyskusje o produktach i markach kosmetycznych. Dzięki temu udało się dowiedzieć: „Kim są osoby, które biorą udział w dyskusji oraz kim są osoby, które je czytają?”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W celu identyfikacji liderów opinii zostały przeprowadzone badania focusowe najbardziej aktywnych osób, które śledziły profile wpływowych blogerów i video-blogerów. Pozwoliło to poznać motywy i zachowaniach osób współtworzących treści internetowe dot. kosmetyków. Z liderami opinii zostały przeprowadzone pogłębione wywiady indywidualne, których celem było określenie czynników wpływających na ich aktywność w Internecie.
Badanie interaktywne 360 jest unikalną metodologią, która w sposób kompleksowy jest w stanie dostarczyć pełnych informacji na temat danego zagadnienia. Dysponując całościowym obrazem wizerunku danej kategorii produktowej w internecie, a także dzięki lokalizacji miejsc i osób o największym wpływie na percepcje konsumentów, marki mogą zacząć pracować z Liderami Opinii. Badanie jakie wspólnie przygotowało: Interactive Research Center, Maison i Buzz Media dostarcza danych jak prowadzić działania, by zostały zauważone i docenione przez konsumentów. Autorzy jednogłośnie twierdzą, że wychodząc od poznania potrzeb i oczekiwań klientów marketerzy są w stanie prowadzić efektywne kampanie.