zdjęcie: facebook.com/foodsharingwroclaw
#KupujęNieMarnuję to nowy projekt Lidla, stworzony w duchu zero waste. W wybranych placówkach marki w całej Polsce pojawiły się specjalne półki z przecenionymi nawet do 70% produktami. Znaleźć tam można m.in. pieczywo, owoce oraz warzywa z krótkim terminem przydatności. Tym samym Lidl chce walczyć z marnowaniem żywności.
Zobacz również
Zdjęcie przedstawiające ową półkę „zero waste” Lidla pojawiło się na facebookowej grupie „Foodsharing Wrocław”. W komentarzu do wpisu marka poinformowała, że projekt #KupujęNieMarnuję jest na razie w fazie testowej.
PS
Lidl brał udział również w akcji „Samotne banany”, która zwracała uwagę na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.