„Autyzm. Wystarczy zrozumieć” – to hasło przewodnie tegorocznej kampanii. „Dziecko które krzyczy na dźwięk kasy. Kolega z pracy, który nigdy nie odpowiada uśmiechem. Kuzynka, która zawsze woli siedzieć sama i denerwują ją źle ułożone buty. Każdy z nich jest oceniany, odsuwany, stygmatyzowany” – tak opowiadają o projekcie autorzy kampanii w serwisie polskananiebiesko.pl, który właśnie wystartował. I jak podkreślają – wszyscy jesteśmy autystami.
– Jak co roku Fundacja JiM organizuje kampanię Polska na niebiesko, której głównym celem jest zwiększanie świadomości autyzmu wśród społeczeństwa. W tym roku skupiamy się głównie na zrozumieniu trudności, z jakimi spotykają się osoby z autyzmem i akceptowaniu odmiennych zachowań. Poszukiwaliśmy agencji, która zaproponuje ciekawe rozwiązania graficzne, odzwierciedlające tegoroczne hasło, oraz rozpocznie działania gwarantujące dotarcie do jak największej grupy użytkowników – mówi Paulina Kaczmarek, specjalista ds. komunikacji w Fundacji JiM.
Zobacz również
Osią komunikacji w social mediach jest konkurs „Podaj dalej!”. Żeby wziąć w nim udział, wystarczy wygenerować zaszyfrowane hasło (za którym kryje się historia jednej osoby z autyzmem), następnie udostępnić je w swoich kanałach social media i nominować znajomych do rozszyfrowania pozostałych haseł. Uczestnicy zabawy klikają w linki i zostają przeniesieni do panelu rozwiązania hasła. Tam też mogą zapoznać się z całymi historiami oraz wesprzeć działania Fundacji.
Do tej pory w akcję zaangażowali się m. in. Monika Pryśko (tekstualna.pl), Michalina Grzesiak (krystynoniedenerwujmatki.pl), Rafał Gębura (7 metrów pod ziemią), Joanna Pachla (wyrwanezkontekstu.pl), Łukasz Jakóbiak (20m2 Łukasza).
Zespół IMAGINE odpowiadał za stworzenie key visiuali, serwisu polskananiebiesko.pl i strategii komunikacji w social mediach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Celem kampanii Fundacji JiM ma być pokazanie specyficznego świata dzieci ze spektrum autyzmu. Chcieliśmy uświadomić, że sytuacje i zachowania dla nas normalne, dla osób z autyzmem mogą być nie do pokonania. Stąd pomysł oparty na idei zrozumienia. W koncepcji kreatywnej dominują hasła zaprojektowane typograficznie tak, by jasno przekazywały inność jako wartość – mówi Piotr Krzysztofik, Art Director w IMAGINE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcję wspierają: Rzecznik Praw Obywatelskich oraz PGE Narodowy.