18 marca br. mieszkanki Berlina będą mogły kupić bilet na metro ze specjalną, 21-procentową zniżką. Natomiast mężczyźni zapłacą w tym samym czasie normalną cenę.
Taką akcję zorganizował berliński operator komunikacji miejskiej BVG, której celem jest zwrócenie uwagi na różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Nieprzypadkowo też wprowadzono 21% zniżki na bilety, bo właśnie tyle wynosi różnica w wysokości zarobków obu płci – zgodnie z danymi Eurostatu, jest to jedna z największych różnic w wynagrodzeniach wśród państw europejskich.
Zobacz również
Firma BVG jednocześnie z góry przeprosiła tych mężczyzn, którzy poczują się urażeni tą akcją, lecz tym samym dodała, że „z drugiej strony, nikt nie przeprasza kobiet za to, że zarabiają o 21% mniej”.
Specjalną akcję BVG ogłoszono kilka dni po tym, jak w Niemczech ustanowiono Dzień Kobiet świętem państwowym.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3 grudnia 2018 roku rozpoczęła się multimediowa kampania społeczna #PayMeEqual, zwracająca uwagę na problem tzw. luki płacowej. To projekt przygotowany przez Pracownię_EB, agencję należącą do GoldenLine, we współpracy z pracodawcami, inicjatywą UN Global Compact i Państwową Inspekcją Pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.