Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Mieszkanki Berlina zapłacą mniej za bilet na metro niż mężczyźni

Mieszkanki Berlina zapłacą mniej za bilet na metro niż mężczyźni
Berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie ma na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.
O autorze
1 min czytania 2019-03-14

18 marca br. mieszkanki Berlina będą mogły kupić bilet na metro ze specjalną, 21-procentową zniżką. Natomiast mężczyźni zapłacą w tym samym czasie normalną cenę.

Taką akcję zorganizował berliński operator komunikacji miejskiej BVG, której celem jest zwrócenie uwagi na różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Nieprzypadkowo też wprowadzono 21% zniżki na bilety, bo właśnie tyle wynosi różnica w wysokości zarobków obu płci – zgodnie z danymi Eurostatu, jest to jedna z największych różnic w wynagrodzeniach wśród państw europejskich.

Firma BVG jednocześnie z góry przeprosiła tych mężczyzn, którzy poczują się urażeni tą akcją, lecz tym samym dodała, że „z drugiej strony, nikt nie przeprasza kobiet za to, że zarabiają o 21% mniej”.

Specjalną akcję BVG ogłoszono kilka dni po tym, jak w Niemczech ustanowiono Dzień Kobiet świętem państwowym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

3 grudnia 2018 roku rozpoczęła się multimediowa kampania społeczna #PayMeEqual, zwracająca uwagę na problem tzw. luki płacowej. To projekt przygotowany przez Pracownię_EB, agencję należącą do GoldenLine, we współpracy z pracodawcami, inicjatywą UN Global Compact i Państwową Inspekcją Pracy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.