„Mam chorą córkę” to argument, którym często posługują się użytkownicy OLXa chcący przyspieszyć transakcję, wynegocjować ze sprzedającym korzystniejszą cenę lub wręcz skłonić go do oddania przedmiotu za darmo.
Argument ten stosują często szczególnie użytkownicy takich kategorii jak „Dla dzieci” czy „Dom i ogród”. I to właśnie w tych dwóch obszarach testowane będzie nowe rozwiązanie technologiczne.
Zobacz również
– Bot.Doctor – taką nazwę nosi nasze innowacyjne narzędzie. To specjalna wtyczka napisana przez programistów OLXa. Mechanizm jej działania jest banalnie prosty i pozwoli w trzech krokach zweryfikować prawdziwość stwierdzenia „mam chorą córkę”. Po postawieniu diagnozy przez naszego wirtualnego doktora to do sprzedającego będzie należała decyzja, czy rzeczywiście obniżyć cenę produktu lub oddać go za darmo – objaśnia Marcin Sienkowski, Head of Marketing w OLX.
Mechanizm napisano w oparciu o współdzielenie i porównywanie danych. Bazy użytkowników serwisu ogłoszeniowego zostaną połączone z danymi funduszu zdrowia. Kiedy w konwersacji padnie argument o chorej córce, bot automatycznie obudzi się i zapyta użytkownika, czy chce zweryfikować te informacje. Po kliknięciu przycisku „Zweryfikuj chorobę” mechanizm sprawdzi, czy użytkownik (kupujący) o danym mailu i numerze telefonu jest rodzicem i czy użył numeru telefonu do umówienia wizyty u pediatry. Dane będą weryfikowane za okres dwóch tygodni wstecz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Proces został w pełni zautomatyzowany w trosce o ochronę prywatności użytkowników. Jako operator serwisu nie chcemy wiedzieć, ile jest takich przypadków, a jedynie dać użytkownikom możliwość zdecydowania, czy faktycznie powinni pójść na rękę zainteresowanemu – podkreśla Marcin Sienkowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Narzędzie będzie można testować od poniedziałku, 1 kwietnia. Na razie z funkcję będzie mogła skorzystać wybrana grupa użytkowników.
Serwis pracuje też nad wtyczką Bot.Wypłata dla kupujących. We współpracy z Ministerstwem Finansów chce dać użytkownikom możliwość sprawdzenia wiarygodności argumentu, którym często posługują się wystawiający: „Sprzedaję tak tanio, bo brakuje mi kilku dni do wypłaty”.
PS
Pamiętacie kultową już grę Snake, w którą graliśmy na telefonach Nokii? Teraz możemy ponownie w nią zagrać, a to za sprawą Google’a, który z okazji Prima aprilis wskrzesił do życia tę grę.
PS2
Szef marketingu Microsoft wysłał do wszystkich pracowników firmy maila, w którym poprosił ich o powstrzymanie się od robienia sobie żartów w dniu 1 kwietnia. Jego zdaniem jakiekolwiek dowcipy mogą przynieść firmie tylko same szkody.