– Miesięczny zasięg serwisów Grupy PWN w Internecie wynosi około 2 mln użytkowników. W najbliższych latach zamierzamy istotnie zwiększyć nasz udział w rynku zarówno pod względem przychodów, jak i zasięgu. Przejęcie Weltbild.pl jest elementem szerszej strategii budowania silnej pozycji Grupy w obszarze nowych technologii – komentuje Andrzej Nadolski, Prezes Grupy PWN.
Grupa PWN aktywnie działa zarówno w e-commerce, jak i specjalizuje się w dostarczaniu dedykowanych platform i rozwiązań z obszaru szeroko rozumianej edukacji. Posiada kilka własnych sklepów i księgarń online, internetowe bazy wiedzy i słowniki, dysponuje własną platformą dystrybucji treści elektronicznych iBUK.pl. W ramach Grupy działa również jedna z największych internetowych szkół językowych w Polsce – SuperMemo World oraz Wydawnictwo Szkolne PWN posiadające dedykowaną platformę edukacyjną dla szkół. Częścią PWN jest również Wydawnictwo Lekarskie PZWL, które dysponuje szerokim spektrum serwisów internetowych dedykowanych poszczególnym grupom zagadnień medycznych, w tym jest właścicielem serwisu forumzdrowia.pl.
Zobacz również
– Grupa PWN jest jednym z największych agregatorów treści naukowych i profesjonalnych w Polsce. Staramy się przenieść ten potencjał do nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu i kanału mobilnego – mówi Dominik Kaznowski odpowiedzialny za rozwój obszaru nowych technologii w Grupie PWN.
Przejęcie Weltbild.pl pozwoli również wykorzystać silną pozycję logistyczną Grupy. Azymut to jeden z największych podmiotów tego typu w Polsce. Dysponuje nowoczesnym centrum logistycznym w Strykowie zdolnym do realizacji 10 tys. zamówień w ciągu doby. Klienci i partnerzy Azymutu mają dostęp do oferty książkowej przekraczającej 90 tys. tytułów przy czasie realizacji zamówień nieprzekraczającym 24 godzin.
– Przejęcie sklepu Weltbild.pl jest naturalną konsekwencją naszego rozwoju w kierunku dystrybucji treści w nowych kanałach sprzedaży. Dzięki zawartemu porozumieniu będziemy w stanie wzmocnić naszą pozycję na rynku e-commerce, co na pewno przełoży się na podniesienie konkurencyjności naszej oferty online – mówi Jerzy Majewski, Prezes Zarządu Azymut.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dzięki porozumieniu zawartemu 12 marca Azymut obejmie większościowe udziały w nowo utworzonej spółce, która zostanie niezależnym operatorem sklepu Weltbild.pl. Grupa PWN ma prawo korzystania z marki Weltbild do połowy 2014 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing