OSDW Azymut działa na polskim rynku księgarskim już od dwóch dekad. Od początku swojej działalności spółka współpracuje z księgarniami niezależnymi i wspiera je profesjonalnym programem działań dystrybucyjnych i marketingowo-promocyjnych. W tym roku Azymut świętuje 20-lecie działalności. Nowe projekty skierowane do branży księgarskiej są częścią obchodów jubileuszu.
Od początku swojej działalności Azymut kładł duży nacisk na wsparcie księgarń niezależnych. Jako dystrybutor aktywnie angażujemy się w pomoc księgarzom – i to nie tylko tym, z którymi współpracujemy na co dzień. Chcemy odpowiadać na potrzeby rynku książki, który zmaga się dziś z wieloma problemami. Jubileusz 20-lecia to dobra okazja do podjęcia nowych inicjatyw, z których skorzystają nie tylko księgarze, ale pośrednio także wszyscy czytelnicy – mówi Dorota Bachman, dyrektor ds. handlu i rozwoju biznesu, członek zarządu OSDW Azymut.
Zobacz również
Projekt Szkolimy-Księgarzy.pl zostanie zainaugurowany podczas Warszawskich Targów Książki. W trakcie dwóch dni targowych odbędą się szkolenia z animacji kultury, promocji czytelnictwa, nowych technologii i mediów cyfrowych wykorzystywanych w pracy księgarni. Na wszystkie wydarzenia obowiązuje wstęp wolny – nie jest wymagana także rejestracja.
Jak rozmawiać o książkach z NIEczytelnikami? – to hasło pierwszego spotkania, które odbędzie się 23 maja o godz. 15.00 (PGE Narodowy, sala Londyn B). Uczestnicy kursu dowiedzą się, jak aktywizować osoby nieczytające do lektury książek oraz jak zachęcać mieszkańców do udziału w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez księgarnie. Szkolenie dla animatorów kultury poprowadzi Marcin Skrabka z Good Books.
Na drugi dzień targów zaplanowano pierwsze wydarzenie z cyklu Księgarnia 2.0. W piątek 24 maja od godz. 14.00 (PGE Narodowy, sala Barcelona) księgarze wezmą udział w szkoleniu z prowadzenia komunikacji księgarni na Facebooku. Marcin Białecki z Good Books opowie o profesjonalnym planowaniu kampanii reklamowych oraz promowaniu akcji crowdfundingowych w mediach społecznościowych. Po szkoleniach materiały poradnikowe przygotowane przez ekspertów zostaną udostępnione w internecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Informacje o kolejnych szkoleniach oraz warsztatach będą udostępniane przez cały rok na stronie oraz na Facebooku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing