12. edycja Havas Group Conference [podsumowanie]

Zakończyła się 12. edycja Havas Group Conference „Make a meaningful difference”, na której przedstawiciele świata marketingu, mediów i technologii mówili o znaczeniu komunikacji w kontekście badania Meaningful Brands, wg którego gdyby nagle 82% marek zniknęło z naszego rynku nic by się nie stało.
O autorze
3 min czytania 2019-05-28

Havas Group Conference to organizowane od 12 lat wydarzenie, na którym zaproszeni specjaliści od komunikacji, mediów, technologii czy kultury dyskutują o budowaniu efektywnej strategii komunikacji marketingowej. Tegoroczna edycja konferencji zgromadziła blisko 500 gości z całej Europy, którzy aktywnie uczestniczyli w dyskusji na temat współczesnej kondycji marek i oczekiwań, które wobec nich mają konsumenci. Wg badania Meaningful Brands aż 54% konsumentów uważa, że to marki i firmy a nie politycy, mają do odegrania kluczową rolę w budowaniu lepszego jutra.

Zgromadzonych gości powitały Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group oraz Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group, które opowiedziały o idei komunikacji marketingowej, która tworzy meaningful difference w dzisiejszym świecie. Następnie Arnaud De Puyfontaine, chairman of the management board Vivendi mówił o unikalnym modelu współpracy spółek w ramach grupy, które tworzą zintegrowany ecosystem usług i rozwiązań z obszaru mediów, reklamy, rozrywki i contentu. Christian de La Villehuchet, chief integration officer Havas Group i CEO Havas Creative Group Belgium, podkreślił, że to nie sam konsument się zmienił, tylko jego więź z markami. To na nich ciąży odpowiedzialność za bycie blisko konsumenta i tworzenie autentycznych, naturalnych relacji z nim. Następnie na temat roli danych w efektywnej komunikacji mówił Pierre Raoul, global head of operation for data & innovation Havas Group, który podkreślił, że bycie meaningful jest również kluczowe w obszarze data. Możliwości agregacji danych są ogromne, ale samo ich wykorzystanie staje się problemem, szczególnie, że era cookie zbliża się ku końcowi. Lucyna Koba, business development director w Gemius, przekonywała, że jednoźródłowy pomiar widowni kampanii reklamowej staje się koniecznością, szczególnie, że aż 82% polskich marketerów wyraziło potrzebę powstania takiego badania. Ekspertka wskazała również, że kampania bez użycia telewizji jest w stanie zbudować zasięg masowy, a kampania digital pozwala efektywnie dobudować zasięg nawet przy dużych inwestycjach w TV.

Alicja Cybulska, chief strategy officer oraz Maria Garrido, chief insights & analytics officer z Grupy Havas opowiadały o najciekawszych insightach z najnowszej fali badania Meaningful Brands. Wśród współczesnych konsumentów kupowanie stało się aktem deklaracji politycznej, ponieważ globalnie 55% badanych uważa, że to na markach ciąży odpowiedzialność za budowanie lepszego jutra, a aż 77% z nich decyduje się na zakup marek, które podzielają ich wartości. Wg badania na polskim rynku tylko 18% marek buduje swój wizerunek w sposób, dzięki któremu są ważne dla swoich odbiorców. Alicja Cybulska wskazała, że ludzie unikają marek, które unikają ludzi, a marki meaningful to takie, które są lustrzanym odbiciem preferowanej osobowości człowieka.

Z kolei Olek Kowalski i Piotr Kazimierczuk z Universal Music, pokazali jak tworzyć muzykę, która wspiera efektywną komunikację marek i jak duży potencjał tkwi songwriting campach. Podczas konferencji zespół muzyków z Universal Music grał na żywo oraz we współpracy z publicznością, stworzył oryginalnego dżingla dla Fundacji DKMS.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O tworzeniu komunikacji w duchu meaningful rozmawiali również zaproszeniu do panelu dyskusyjnego goście Renaty Wasiak-Sosnowskiej, CEO Havas Media: Dominika Horczewska, country manager wyłącznego dystrybutora na Polskę CAT i Razor Mobile, Marta Życińska, vice president ds. marketingu i komunikacji na Europę Wschodnią i Centralną Mastercard oraz Filip Aszendorf, dyrektor marketingu AXA Polska. Marketerzy zgodnie wskazali, że dzisiejsza komunikacja marketingowa aby być efektywną nie może być oderwana od konsumenta. To on musi stać w centrum i wokół niego musi być prowadzony dialog w modelu one to one, komunikacja one to many zdecydowanie odeszła już do lamusa.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się również blogerzy (Katarzyna Wągrowska), artyści (Krzysztof Zalewski) oraz przedstawiciele fundacji (Ewa Błaszczyk), który także rozmawiali o tym, jak na swoim polu tworzą projekty, które są meaningful i pomagają zmieniać świat na lepsze, niekoniecznie w oparciu o duże budżety marketingowe czy zasięgowe kampanie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco obserwować przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych. Studio Melt stworzyło dla gości konferencji specjalną przestrzeń – Infinity Cube. Była to próba przeniesienia gości do innego wymiaru za pomocą specjalnie zaprojektowanych animacji, powielających się w lustrzanych odbiciach tworząc wirtualne struktury – przestrzeń kilkukrotnie wykraczającą poza fizyczne ramy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podczas konferencji Havas X, wyspecjalizowana w rozwiązaniach łączących nowe media i technologie jednostka Havas Media Group, zaprezentowała technologie wybranych partnerów. AbyssGlass przedstawił projekty interaktywnych przestrzeni przyszłości, ActumLab zaprezentował technologię zaawansowanego przetwarzania obrazu oraz rzeczywistości rozszerzonej (Augumented Reality), a Virthu technologię tworzenia wirtualnych modeli postaci 3D. Na konferencji obecne były również firmy Justtaq z technologią tworzącą segmenty behawioralne w oparciu o unikalne dane offline celem wykorzystania w działaniach marketingowych oraz Liveact.me z technologią wzbogacania treści video live.

Havas Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane przez polski oddział sieci Havas. W dotychczasowych dwunastu edycjach udział wzięło 103 prelegentów z 15 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać blisko 3,5 tys. uczestników.