Funkcja StyleSnap została zaprezentowana przez Jeffa Bezosa podczas konferencji re:MARS 2019 w Las Vegas, poświęconej m.in. sztucznej inteligencji. Nowa usługa w aplikacji Amazona rozpoznaje produkty znajdujące się na zdjęciu w oparciu o sztuczne sieci neuronowe, wykorzystujące algorytmy deep learning.
Funkcja dodatkowo zaproponuje użytkownikowi podobne artykuły, uwzględniając takie czynniki, jak m.in. marka, zakres cenowy czy opinie nabywców.
Zobacz również
PS
W styczniu br. Marks & Spencer wprowadził podobną usługę, która umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację.
PS2
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pod koniec października 2018 roku Zalando wdrożyło Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
W marcu br. L’Oréal udostępnił konsumentom opartą na sztucznej inteligencji usługę diagnostyki skóry wykorzystującą wieloletnie badania naukowe.