Gorące Letnie Noce: Durex i The Dumplings z kampanią promującą miłość i bezpieczny seks

Marka Durex wystartowała z najnowszą kampanią Gorące Letnie Noce. W ramach współpracy z zespołem The Dumplings, powstała piosenka pt. „Bez słów”. Inicjatywa ma zachęcać do cieszenia się prawdziwym seksem i atmosferą, którą tworzą gorące letnie noce, z zachowaniem bezpieczeństwa.
O autorze
3 min czytania 2019-06-14

Gorące Letnie Noce to tytuł najnowszej kampanii marki Durex. Głównym elementem, wokół którego będą prowadzone działania, jest współpraca z The Dumplings, czyli polskim duetem muzycznym w składzie Justyna Święs i Kuba Karaś. Efektem kooperacji jest utwór „Bez słów” oraz wspólnie stworzony teledysk w reżyserii Daniela Jaroszka, wyprodukowany przez Papaya Films. Premiera połączona jest z oficjalnym startem kampanii, która trwa od 14 czerwca do końca sierpnia. Projekt ma zwracać uwagę na naturalną potrzebę bliskości oraz czerpanie z niej radości, w bezpieczny sposób. Marka oraz twórcy zachęcają do korzystania z przyjemności  w pełni, aby nadchodzące letnie noce stały się jeszcze bardziej gorące.

Do tekstu autorstwa Justyny Święs muzykę skomponował Kuba Karaś. W rezultacie powstał energetyczny kawałek z gatunku elektropop, utrzymany w stylistyce zespołu. Słowa piosenki opowiadają o miłości, w liryczny sposób opisując budowane napięcie między dwojgiem ludzi i przyjemność, którą przynosi doświadczanie bliskości. Autorka w subtelnych i bezpretensjonalnych frazach zawarła przekaz tego, jak istotne jest pielęgnowanie relacji oraz fizycznej intymności.

– Kawałkiem „Bez słów” chcemy mówić o tym, że dwójka ludzi może i powinna wspólnie cieszyć się seksem. Jest to coś naturalnego i unikalnego jednocześnie. Każda relacja jest inna, bo każdy z nas jest inny, jednak to, co je łączy to emocje oraz bliskość. To piękne, gdy dwoje ludzi się kocha i sprawia sobie wzajemną przyjemność. Korzystajcie z lata, pielęgnujcie swoje relacje lub poznawajcie nowych ludzi, zakochujcie się – zawsze bezpiecznie – komentuje Justyna Święs z The Dumplings.

Cała kampania ma nowoczesną, digitalową formułę, której głównym elementem komunikacyjnym jest hub contentowy, oparty na klipie The Dumplings. Wszystkie aktywności zostały zaplanowane w digitalu i wychodzą bezpośrednio od niego. Jako jeden z elementów rozbudowanej kampanii, została stworzona szeroka platforma dla influencerów, wybieranych zarówno pod kątem grupy docelowej marki, zasięgu oraz przede wszystkim jakości tworzonych treści. Ich rolą w kampanii jest rozbudowanie komunikacji, zarówno w obszarze propagowania samego klipu i współpracy z zespołem The Dumplings, jak również tworzenia contentu w oparciu o niego. Wybrane fragmenty klipu zostały wykorzystane do stworzenia komunikacji produktowej, osadzonej w lifestylowym, letnio-wakacyjnym otoczeniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Współpracą z The Dumplings, marka Durex sięga po nową jakość, którą chce na stałe wpisać w swoje DNA. Zwracamy się w kierunku edukacji i otwartości wokół seksu. Chcielibyśmy, by ludzie nie wstydzili się o nim rozmawiać, aby przestał być tematem tabu. Gorące, letnie noce właśnie nadeszły, a my chcemy zachęcić wszystkich, by cieszyli się sobą, okazywali sobie uczucia i robili piękne rzeczy. Uważamy, że więcej bliskości w codzienności może uczynić świat piękniejszym – mówi Justyna Dadał, senior brand manager marki Durex.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cała komunikacja jest dopasowana do szerokiej grupy odbiorców, na którą składają się użytkownicy Durex. Aby podkreślić tę różnorodność w klipie występują pary w różnym wieku oraz o różnych preferencjach. Zabieg ten dodatkowo podkreśla fakt, że temat seksu dotyczy każdego niezależnie od wieku, płci, czy stażu związku. Osoby występujące w teledysku celowo nie posiadają doświadczenia aktorskiego, ponieważ twórcom zależało na pokazaniu autentycznych relacji oraz emocji pomiędzy partnerami. Wszystkie łączy silne uczucie i intymność, której piękno realizatorzy starali się uchwycić. Naturalności w pokazaniu relacji pomaga sceneria, dobrana tak, by jak najlepiej oddać unikalny charakter każdej z par.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czas letnich wakacji, w jakich został osadzony klip, to jeden z ważniejszych okresów sprzedażowych marki. Kontekst ten dodatkowo sprzyja poczuciu beztroski i zachęca, by w pełni cieszyć się bliskością drugiej osoby. Z klipu płynie przekaz, aby niezależnie od sytuacji zawsze pamiętać o bezpieczeństwie i zdrowiu własnym oraz bliskich. Bezpieczny seks to wyraz troski zarówno o siebie, jaki i partnera. Odpowiednio dobrane produkty mogą dodatkowo zwiększyć przyjemność i intensywność doznań. Zastosowana formuła branded content, będąca osią całej kampanii, umożliwia marce  dotarcie do konsumentów. W atrakcyjnej formie trafia tam, gdzie użytkownicy marki chętnie spędzają wakacje, czyli na festiwale muzyczne, koncerty i letnie imprezy.

Twórcą idei kreatywnej kampanii Gorące Letnie Noce dla Durex i inicjatorem współpracy z The Dumplings jest agencja Feeders Agency. Za Client Service odpowiada zespół z 2012 Agency. Feeders Agency to agencja kreatywna założona przez Kubę Sagana i Łukasza Szczybelskiego. Specjalizuje się w obszarach branded entertainment, social storytelling i digital. Agencja powstała na początku tego roku, a jej pierwszymi klientami są Durex, OFF Festival, BNP Paribas oraz Żubrówka Czarna. Wspólnie z 2012 Agency (założoną przez Macieja Maraska i Przemka Bogdanowicza) tworzy grupę reklamową, wspierającą się w realizacji kampanii zintegrowanych.

Koordynację całościowej strategii PR, w tym za realizację działań z zakresu media relations dla marki zajmie się agencja Big Picture. Współpraca została nawiązana w wyniku wygranego przetargu i będzie miała charakter projektowy. Za obsługę odpowiedzialny będzie zespół life-style, kierowany przez Kamilę Kończak oraz team korporacyjny pod kierunkiem Rafała Olaka. Koordynacją działań po stronie agencji zajmuje się Monika Roth, PR Consultant, która na co dzień w agencyjnym teamie lifestyle odpowiada m.in. komunikację marki Martini.

Podmiotem odpowiedzialnym za wybór i koordynację działań z influencerami jest agencja FUSE, działająca w ramach grupy OMD. Za zakup mediów odpowiedzialny jest Dom Mediowy OMD.