Konkurs zorganizowany przez Muzeum Warszawy wraz z partnerami – Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej oraz Warexpo – był punktem wyjścia do artystycznego komentowania wydarzeń i przemian wokół 4 czerwca 1989 roku.
– Muzeum Warszawy – jako miejska instytucja kultury – nie tylko opowiada o historii miasta, lecz także odnosi się do zmieniającej się współczesności. Ciekawi nas perspektywa młodych osób, dlatego tworzymy przestrzeń wymiany doświadczeń i poglądów, a Święto Wolności jest ku temu doskonałą okazją. Dla muzeum to także ważny moment na zastanowienie się, jak przez ostatnie 30 lat zmieniała się Warszawa, Polska i Europa – mówi Ewa Nekanda-Trepka, dyrektorka Muzeum Warszawy.
Zobacz również
Przewodniczący jury Piotr Rypson podkreśla: Podsumowanie trzydziestu lat politycznej, gospodarczej i społecznej transformacji jest zadaniem niełatwym. Plakat to dyscyplina operująca skrótem graficznym, znakiem; przekaz jest więc z natury prosty, choć niekoniecznie jednoznaczny. Organizatorzy uznali, że zaproszenie do udziału w konkursie młodych twórców, w większości urodzonych w postkomunistycznej Polsce, posłuży za społeczny barometr, ukazujący, w jaki sposób kolejne pokolenia oceniają rezultaty owej transformacji.
Nadesłane prace ukazują złożoność rzeczywistości po 1989 roku w Polsce. Młodzi artyści wskazują na podziały, jakie powstały po solidarnościowych tryumfach czy niepewne i nietrwałe efekty budowania demokratycznego ustroju i społeczeństwa obywatelskiego. Niektóre z projektów odnoszą się również do palących problemów społecznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pokonkursowe prace będzie można oglądać bezpłatnie w Muzeum Warszawy oraz na miejskich słupach Warexpo do 31 lipca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing