W tym roku Słodziaków jest aż 10, a ich rolą jest zachęcanie do czytania i rozwijania wyobraźni. Będzie to tym łatwiejsze, że akcji towarzyszy zupełnie nowa książka o Słodziakach. Przekaz dotyczący znaczenia czytania został podkreślony w kampanii marketingowej sieci. Jest ona prowadzona w stacjach telewizyjnych, radiowych, w prasie, internecie, mediach społecznościowych i sklepach Biedronka. W tym roku sieć uruchomiła także kampanię outdoorową.
Kampania teaserowa projektu wystartowała 19 sierpnia – składał się na nią 15-sekundowy spot ,,Coś magicznego zbliża się do Biedronki”, dostępny również na kanale sieci w serwisie YouTube. W kolejnych dniach ruszyły także spoty w radio oraz w sklepach sieci za pośrednictwem systemu dźwiękowego.
Zobacz również
Główną kampanię akcji Gang Słodziaków zainicjował 26 sierpnia spot reklamowy. Jest on kontynuacją rozpoczętej w teaserach historii. Jego akcja rozpoczyna się w dziecięcym namiocie rozstawionym w pokoju rodzeństwa. Dzieci, dzięki książce, przenoszą się przez magiczny portal do Słodziakowego Lasu. Wołanie mamy przywołuje je z powrotem do domu, jednak nie jest to koniec opowieści, które przygotowała Biedronka.
Spot trwa 30 sek. Jest emitowany zarówno w głównych stacjach telewizyjnych, takich jak TVP, TVN czy Polsat, jak i kanałach dziecięcych. W odróżnieniu od ubiegłorocznej kampanii, w tym roku rozszerzoną wersję spotu można zobaczyć na kinowych ekranach w Multikinie i Cinema City. Można go też obejrzeć na oficjalnym kanale sieci w serwisie YouTube.
W tym roku sieć uruchomiła też kampanię OOH – bohaterowie historii znajdują się na billboardach umieszczonych w największych miastach Polski, na przystankowych citylightach oraz na miejskich autobusach. Słodziakowe spoty czekają również na podróżnych na ekranach w warszawskim metrze. Gang Słodziaków jest również szeroko promowany w 2916 sklepach Biedronkach w całym kraju na plakatach, flagach i za pośrednictwem kolorowych ekspozytorów w sklepie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Co ważne, nasza kampania informuje nie tylko o możliwości włączenia się do zabawy i zbierania Słodziaków, ale też podkreśla rolę wagę codziennego czytania książek dzieciom jako doskonałego sposobu na wspólne spędzanie czasu i pobudzania wyobraźni. Dodatkowo, poza standardowymi elementami przekazu marketingowego, rozszerzyliśmy ją o dodatkowe elementy: Wieczorynki Słodziaków na YouTube, czyli opowiadania o ich przygodach, czytane przez znanych i lubianych aktorów, teledyski oraz aplikację mobilną bogatą w gry i zabawy. Jesteśmy pewni, że będą one stanowiły znakomitą inspirację zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców – powiedziała Dorota Wrotek, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncept akcji Gang Słodziaków i jej realizacja należy do sieci Biedronka, natomiast agencją odpowiedzialną za kreację jest Duda Polska. Część digitalowa kampanii została zrealizowana przez Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Wavemaker.
Dodatkowe atrakcje w świecie Słodziaków
Już kolejny rok z rzędu świat Słodziaków tętni życiem – oprócz samych maskotek, Biedronka uruchomiła też dedykowaną aplikację mobilną. Umożliwia ona m.in. odtworzenie melodyjek i dźwięków lasów z QR kodów zamieszczonych w książce, opowiadającej o przygodach Gangu. Dodatkowo na kanale sieci na YouTubie można obejrzeć 5 nowych teledysków, w których tym razem rysunkowym bohaterom Gangu w tańcu będą towarzyszyć dzieci. Zamieszczono tam też Wieczorynki, czyli barwne historie o Słodziakach czytane przez znanych aktorów.