Według danych Voxnest Polska jest w dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków na świecie, jeśli chodzi o słuchanie podcastów – robi to aż 25% internautów w naszym kraju. Dla reklamodawców to idealne narzędzie dotarcia do zaangażowanych i tematycznie sprofilowanych grup odbiorców. Średni czas słuchania niektórych materiałów wynosi nawet kilkadziesiąt minut. Dzięki współpracy z wyspecjalizowaną w podcastach agencją SŁUCHAM LifeTube zwiększy swoje kompetencje i płynnie przeniesie swoje doświadczenie ze współpracy z youtuberami na rynek podcastów.
– Rozszerzenie oferty LifeTube o największych podcasterów w Polsce to nowy, choć dość naturalny kierunek rozwoju naszej działalności. W ten sposób łatwo przeniesiemy nasze doświadczenie i kluczowe kompetencje z pracy z youtuberami, uzupełniając naszą ofertę na rynku o nowy obszar. Wielu youtuberów z LifeTube już nagrywa bądź ma zamiar tworzyć podcasty. Chcemy dać im jeszcze lepszą możliwość rozwoju, zapewniając wsparcie technologiczne oraz najlepszą obsługę na rynku. Naszym klientom natomiast zamierzamy jak zawsze proponować profesjonalne realizacje. Obserwujemy najważniejsze trendy na rynku, angażujemy się w te, które możemy pomóc rozwijać. Podcasty są obecnie świetną inwestycją – komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.
Zobacz również
– Zdecydowaliśmy się na współpracę z LifeTube nie bez powodu. Łączy nas wiara w to, że rynek podcastów ma ogromny potencjał marketingowy i jest niszą, którą warto zagospodarować. Nasza współpraca przy tworzeniu pierwszej polskiej sieci podcasterów sprawia, że oferujemy klientom wyjątkową ofertę, a także jesteśmy atrakcyjną alternatywą dla twórców, którzy chcą rozwijać swoje kanały – dodaje Marta Niemira, założycielka agencji SŁUCHAM.
LifeTube przy współpracy z agencją SŁUCHAM włączy podcasterów w poczet profesjonalnych influencerów i twórców internetowych. W zależności od potrzeb klientów będą realizować kampanie wyłącznie z podcasterami, kompleksowe realizacje uwzględniające szeroki mix influencerów na różnych platformach i w różnych kanałach dotarcia lub – tak jak kanały własne na YouTube – tworzyć specjalne podcasty dla marek. Dla podcasterów oznacza to przede wszystkim nowe możliwości rozwoju, dystrybucji treści, współpracy z innymi twórcami i monetyzacji swojej popularności.
– Wspólnie od młodości marzyliśmy o prowadzeniu autorskiego programu radiowego – podcast daje nam taką możliwość, a co więcej – olbrzymią satysfakcję. Prowadzenie własnego podcastu realnie wspiera dotarcie do nowej społeczności – nawet fakt, że jesteśmy cały czas na liście najpopularniejszych polskich podcastów na Spotify sprawia, że powiększa się grono naszych słuchaczy. Widoczność na nowych platformach procentuje i mocno przekierowuje odbiorców na YT i grupę na FB, gdzie można podyskutować o programie. Jest wiele czynników wpływających na prężny rozwój podcastów w Polsce, ale dwa wydają się być najważniejsze: proces produkcyjny jest tani i dość prosty, a podcasty trafiają m.in. do zaniedbanej w internecie grupy dojrzałych widzów, którzy rzadziej korzystają z treści zawartych w karcie na czasie – mówią Remigiusz Maciaszek i Borys Nieśpielak, którzy na kanał Remigiusz Maciaszek tworzą podcasty od blisko roku.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing