Nie od dziś wiadomo, że Internet to obfita, potężna sieć wiedzy, gdzie większość informacji można znaleźć na dosłowne wyciągnięcie ręki. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie treści są zgodne z prawdą i mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Fałszywe informacje, zwane fake newsami, sprawiają, że do każdej strefy sieci należy podchodzić z pewną dozą nieufności. Doskonałym rozwiązaniem są aplikacje, które pomagają markom szerzyć prawdziwą wiedzę nie tylko na temat produktów, ale również teorii i praktyki. Takim przykładem jest chatbot Golden Rose, który działa na Messengerze, najpopularniejszej w kraju platformie komunikacyjnej.
Chatbot to narzędzie marketingowe, które przenosi kontakt z klientami na wyższy poziom. W każdej chwili może doradzić internautom oraz wskazać możliwe rozwiązania. Specjalnie zaprogramowana aplikacja filtruje i dopasowuje odpowiedzi do otrzymanych pytań. Dzięki temu program na bieżąco wyjaśnia wątpliwości, przeprowadza konkursy i zachęca użytkownika do interakcji. Chatbota można wykorzystać także do lokowania sklepów, punktów obsługi czy jako newsletter. Świetnie sprawdza się w zbieraniu danych na temat konsumentów, pozwalając na późniejsze profilowanie użytkowników i darmowy remarketing.
Zobacz również
Innowacyjne rozwiązanie zostało udostępnione przez Golden Rose użytkownikom w czerwcu tego roku i już cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Na koniec lipca open rate przesyłanych wiadomości wyniósł aż 96%. Taki imponujący wynik pokazuje, że internauci szukają wiedzy u źródła, dzięki czemu zyskują gwarancję nie tylko prawdziwych odpowiedzi, ale również przynależności do grupy konsumentów marki.
– Od zawsze stawiamy na bezpośrednią komunikację z naszymi klientami. Chcemy dawać im jak najlepszą drogę do znalezienia użytecznych informacji, a przy tym angażować ich i zaskakiwać nowymi pomysłami. Z racji tego, że nasi użytkownicy bardzo dobrze reagują na testowe kampanie z wykorzystaniem chatbota, postanowiliśmy wdrożyć go już na stałe w naszej komunikacji – wyjaśnia Marta Łucka-Lach, manager ds. marketingu i PR Golden Rose.
W chatbocie Golden Rose dużą popularnością cieszą się porady wizażystki. Jest to sekcja, w której znajdują się najczęściej wyszukiwane wskazówki dotyczące makijażu. Odsyłają one do strony www.goldenrose.pl lub do firmowego kanału You Tube. Równie chętnie użytkownicy korzystają także z możliwości dopasowania makijażu do koloru tęczówki lub lakieru do paznokci. Chatbot Golden Rose po zadaniu kilku praktycznych pytań, przedstawia sugerowaną stylizację oraz podpowiada jakie produkty są niezbędne do jej wykonania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Sekcja FAQ aplikacji pozwala jego użytkownikom otrzymać odpowiedzi na niektóre pytania w kilka sekund, czyli dokładnie tak, jak tego oczekują. Chatbot Golden Rose służy również do stałej komunikacji. Przesyła fanom informacje o konkursach i nowościach, dzięki czemu mogą być zawsze na bieżąco z tym, co się dzieje w świecie marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikacja jest dostępna 24 h na dobę. Została stworzona tak, by w przystępny sposób precyzyjnie odpowiadać na potrzeby osób, które z niej korzystają.
– Kluczowe dla przygotowania dobrej nawigacji użytkownika była dogłębna analiza historii rozmów z fankami w aplikacji Messenger. W ten sposób mogliśmy stworzyć ścieżki odpowiadające realnym potrzebom klientów, a następnie ułożyć je w dopasowane menu i zaplanować interakcje – mówi Marcin Olejnik, CEO Chatbots.pl odpowiedzialnej za wdrożenie narzędzia.
Wkrótce chatbot Golden Rose zostanie poszerzony o kolejne funkcje.
– Mamy przygotowany plan rozwoju aplikacji oraz strategię jego wykorzystania uwzględniającą zróżnicowane aktywacje. Będziemy ten kanał rozwijać i dostosowywać do najnowszych trendów, biorąc pod uwagę opinie i potrzeby naszych konsumentów – podkreśla Marta Łucka-Lach/