Wprowadzenie automatyzacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji staje się standardem, który pojawia się w coraz większej liczbie przedsiębiorstw. Wirtualni asystenci są zawsze blisko klientów, gotowi udzielać wszelkich odpowiedzi przez 24 godziny każdego dnia w roku.
Zobacz również
Przykładem branży, w której telefony rzeczywiście bardzo często nie przestają dzwonić jest branża beauty. Wszyscy troszczymy się o zachowanie schludnego i możliwie jak najbardziej atrakcyjnego wyglądu. Dlatego też salony piękności cieszą się nieustającym napływem klientów. Mimo że jest on powodem do dumy, to często budzi wiele problemów. Jednym z nich jest konieczność szybkiej obsługi, która podczas wykonywania poszczególnych zabiegów jest znacząco utrudniona. Dzięki nowoczesnej technologii i chatbotom masz szansę rozwiązać ten problem raz na zawsze, budując silne relacje między marką a klientami.
Na czym polega optymalizacja obsługi klientów w branży beauty z wykorzystaniem dedykowanego chatbota? Tego dokładnie dowiesz się, czytając niniejszy artykuł. Bazując na przykładzie salonu fryzjerskiego, szczegółowo obrazujemy zalety współpracy z wirtualnym asystentem. Sprawdź, jak chatbot może przyczynić się do wzrostu Twoich zysków.
Daj do siebie dotrzeć, wyeliminuj głuche telefony!
Czy znasz to uczucie, gdy dzwonisz gdzieś i wciąż nikt nie odbiera, a Ty nie możesz zapisać się do swojego ulubionego fryzjera, bo linia jest wciąż zajęta? Tendencja do unikania kontaktu bezpośredniego i wykorzystywanie social mediów z roku na rok rośnie. W dobie Internetu częstym zjawiskiem jest też milczenie ze strony salonu w odpowiedzi na zapytania klientów kierowane na firmowego Facebooka przez aplikacje Messenger. Przyznasz, że to jedna z bardzo irytujących sytuacji, która często może zakończyć się decyzją o zmianie salonu z jakiego usług chciałeś skorzystać. Im dłużej każemy czekać potencjalnemu klientowi na odebranie telefonu czy odpisanie na wiadomość , tym mniejsze staje się prawdopodobieństwo jego pozyskania. W ten sposób prosto tracisz możliwość zysku i odsyłasz klienta do korzystania z usług konkurencji. Ponadto cierpi na tym nie tylko budżet Twojej firmy, ale również jej wizerunek. W dłuższej perspektywie takie postępowanie może oznaczać spore zagrożenie dla rentowności prowadzonej działalności. To czarny scenariusz, którego z pewnością chcesz uniknąć… Dlatego możliwie jak najszybciej podejmij decyzje o wdrożeniu do Twojego zespołu nowego pracownika – wirtualnego asystenta w postaci chatbota, który posługuje się naturalnym językiem. Działa zupełnie tak, jakby był prawdziwym człowiekiem odpisującym na zadawane pytania w ciągu ułamków sekund. Dzięki niemu każdy potencjalnie zainteresowany usługami salonu klient zostanie bardzo szybko obsłużony. Jesteśmy pewni, że docenisz jego wydajność! Badania wykazują, że konsumenci są dość niecierpliwi. Oczekiwanie dłuższe niż 5 minut nierzadko oznacza rezygnacje z usługi. Wykorzystując automatyzację w komunikacji możesz tego uniknąć raz na zawsze!
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Nie każ klientom czekać!
Pamiętając o niecierpliwości klientów postaw na sztuczną inteligencję i zautomatyzuj proces obsługi. W ciągu pierwszych kilku dni przekonasz się, że była to jedna z najlepszych biznesowych decyzji. Zamiast zatrudniać dodatkową osobę i tracić czas na jej przyuczenie zaprojektuj z pomocą specjalistów dedykowanego dla Twojego salonu chatbota. Nie bój się postawić na nowoczesne rozwiązania, które już dawno stały się częścią codzienności najbardziej znanych marek branży beauty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Chatboty zastosowane w salonach fryzjerskich, takie jak np. w Jean Luis David, bez problemu udzielają dziś klientom odpowiedzi na temat możliwości rezerwacji terminu wizyty. Niezależnie od pory dnia lub nocy chatboty ciągle czuwają nad procesem obsługi. Wirtualni asystenci poinformują nie tylko o terminach, czy rodzajach świadczonych usług, ale udzielą również konkretnych informacji o koszcie konkretnej usługi. Mogą także rezerwować wizyty u konkretnych specjalistów, a jeżeli dana osoba będzie w tym czasie zajęta, to z łatwością zaproponują alternatywny termin wykonania strzyżenia, koloryzacji itp.
Ich wiedza na temat działalności salonu zależy tak naprawdę tylko od Ciebie. Na etapie programowania algorytmu chatbota to Ty decydujesz, ile Twój wirtualny asystent będzie wiedział o salonie i świadczonych w nim usługach. Prawda jest taka, że im więcej informacji przetworzy chatbot, tym lepiej dla klientów i samego salonu. Mając solidną bazę wiedzy chatbot będzie w stanie odpowiadać na pytania o różnym stopniu skomplikowania. Pamiętaj, że sztuczna inteligencja bardzo szybko się uczy. Oznacza to, że profile behawioralne klientów są konsekwentnie rozbudowywane podczas każdej konwersacji. Dzięki temu chatbotom łatwo jest personalizować poszczególne oferty, przez co są one lepiej dopasowane do potrzeb i oczekiwań klientów. Każdy z nich jest zapamiętywany przez system, co powoduje, że podczas kolejnych rozmów klienci są m.in. witani po imieniu, proponuje im się usługi budzące ich zainteresowanie wcześniej u specjalistów, jacy poprzednio je wykonywali. W ten sposób konsumenci czują się zaopiekowani przez markę, a ona zyskuje profesjonalny wizerunek.
Daj się poznać i buduj profesjonalny wizerunek już od początku!
Chatboot w znaczący sposób pomaga budować relację z klientami. Podczas codziennej pracy w salonie fryzjerzy często nie mają czasu na pogawędki i nierzadko zapominają o obsłużonych klientach. Przykładowo, jako zapracowany fryzjer nie będziesz pamiętał, o czym dokładnie rozmawiałeś z Panią Anią, która opuściła salon z pięknymi blond włosami. Podobnych klientek w ciągu tygodnia możesz mieć kilka, a zmęczenie wymazuje klientów z pamięci dość szybko. Zupełnie inaczej działa pamięć chatbota, który doskonale zapamiętuje każdego poznanego klienta lub klientkę. W ten sposób poznaje konkretne oczekiwania i potrafi przy każdym kolejnym kontakcie dopasować perfekcyjnie ofertę. Chatbot ma czas na to, by podyskutować o usługach, przestawiając szczegółowo każdą z możliwych. Ta funkcjonalność sprawdza się głównie przy osobach, które chcą skorzystać z świadczonych usług, ale niekoniecznie do końca wiedzą, co chciałyby zmienić w wyglądzie swojej fryzury. Twój wirtualny asystent zapamiętuje każdy szczegół z oferty salonu, dlatego nie musisz się martwić o to, jak zaprezentowane zostaną poszczególne usługi. Chatbot umożliwia także bezpośredni kontakt z osobą, do której chce się umówić zainteresowany klient. Dzięki temu zainteresowany może samodzielnie porozmawiać ze specjalistą i poprosić o porady dotyczące konkretnych usług.
Niektóre z salonów decydują się również na to, aby poprzez wirtualnego asystenta pokazywać klientom prace wykonane przez fryzjerów. W ten sposób potencjalny klient wie, czego może oczekiwać po wizycie. Jest to świetne rozwiązanie, jakie obrazuje wysoką jakość umiejętności profesjonalistów i pomaga dokonać odpowiedniego wyboru samym klientom. Dzięki działaniu chatbota Twój salon staje się przystępniejszy dla każdego hipotetycznego klienta.
Samodzielnie nie byłbyś w stanie bardzo szczegółowo przedstawiać efektów konkretnych zabiegów i tłumaczyć ich przebieg. Chatbot zrobi to szybko i dokładnie dla kilku osób jednocześnie! Tego typu działanie ma ogromne znaczenie szczególnie przy pierwszym kontakcie klienta z marką. Im więcej wiedzy zostanie przekazane, tym bardziej profesjonalny wizerunek salonu zbudujesz. Chatbot z pewnością Ci w tym pomoże. Wirtualnego asystenta nigdy nie będą irytować powtarzające się wątpliwości czy pytania. Spełnia on swoje zadania na najwyższym poziomie, a klienci pozostają zadowoleni, wracają chętnie do salonu i polecają jego usługi znajomym.
Czas to pieniądz, więc bądź krok przed konkurencją!
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Chęć dbania o wygląd sprawiła, że salony piękności powstają niczym grzyby po deszczu. Branża beauty rozwija się prężnie, co dla kosmetyczek i fryzjerów oznacza ogromną konkurencję na rynku. Warto podążać za trendami, by pozostać w czołówce i utrzymywać swoją pozycję na rynku. Troska o jakość obsługi klienta jest tak samo ważna jak poziom świadczonych usług. Bez sprawnego procesu obsługi nie będziesz w stanie zgromadzić odpowiedniej ilości klientów, co niestety niekorzystnie może odbić się na przyszłości prowadzonej działalności. Konieczność bycia bardziej innowacyjnym przekonała już wielu właścicieli salonów do wprowadzenia automatyzacji i chatbotów. Nie pozostawaj w tyle i postaw na wsparcie ze strony wirtualnego klienta. W ten sposób zadbasz o wizerunek swojej firmy, jej klientów oraz zaoszczędzisz czas i pieniądze. Nie musisz zatrudniać kolejnej recepcjonistki czy zespołu call center. Wydatek na chatbota pozostaje jednorazowy, a wirtualny asystent nigdy nie zażąda podwyżki, nie weźmie nagle urlopu chorobowego i nie wyjedzie na wakacje. Skrócisz i zoptymalizujesz czas obsługi klientów, nie tracąc ani minuty. Postaw na wsparcie sztucznej inteligencji w biznesie i podnieś dotychczasowy poziom zysków.
Podsumowanie
Chatboty to nowoczesna technologia, która wyróżnia się wielozadaniowością. Przywitanie klienta, prezentacja oferty, podawanie godzin pracy salonu i jego lokalizacji przy jednoczesnym zapamiętywaniu profilu behawioralnego to dla nich pestka. Posiadanie wirtualnego asystenta przynosi korzyści zarówno dla klientów, jak i Twojego biznesu. Masz szansę pozyskiwać klientów nawet w nocy i święta, gdy Twoja konkurencja pozostanie zamknięta. Korzystaj z możliwości lepszego poznawania potrzeb i oczekiwań klientów, szukaj rozwiązań, jakie będą im odpowiadały z pomocą sztucznej inteligencji. Znajdź zespół profesjonalistów, który zaprojektuje dedykowanego dla Twojej działalności chatbota na miarę Twoich potrzeb. Efektywna obsługa klienta to dziś podstawa, która stoi za sukcesem wielu znanych salonów w Polsce i zagranicą. Nie pozostawaj w tyle!
O autorze:
Piotr Sulewski, prezes zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedin.
WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram