– Sektor kultury stanowi ważny czynnik rozwoju społecznego i gospodarczego, dlatego celem naszym jest integracja środowiska biznesu i sztuki, promocja sztuki polskiej i artystów skupionych wokół Galerii TRĘBACKA4. Pragniemy stworzyć wyjątkowe miejsce, gdzie nie tylko będzie można sztukę oglądać, ale też o niej porozmawiać, poznając współczesne trendy, które dominują na rynku sztuki w Polsce i na świecie. Misją Galerii jest przybliżenie biznesowi sztuki współczesnej, promocja inwestowania alternatywnego, pokazanie, jaka sztuka warta jest inwestycji. W te działania wpisują się wernisaże, wystawy, aukcje dzieł sztuki, spotkania z kolekcjonerami w kraju i za granicą. Dlatego też wspólnie z Dyrektorem Muzeum Polskim w Rapperswil w Szwajcarii oraz Konsulem RP w Monachium organizujemy dwie wystawy promujące prace najsłynniejszego polskiego współczesnego artysty Rafała Olbińskiego – informuje Bożena Wróblewska, prezes Centrum Promocji KIG – organizator wydarzeń.
Zobacz również
Wystawa w Rapperswil w Szwajcarii na Zamku w Muzeum Polskim rozpoczęła się 29 sierpnia b.r. i kolekcję dzieł będzie można obejrzeć do połowy października. W tym czasie, 26 września, odbył się Wieczór z udziałem Mistrza.
Następnie Wystawa będzie eksponowana w salach wystawowych Konsulatu RP w Monachium i do końca listopada będzie otwarta dla odwiedzających.
– Prace Artysty podziwiać możemy w wielu renomowanych galeriach i muzeach m.in.: The National Arts Club w Nowym Jorku, Smithsonian Institution, Bibliotece Kongresu w Waszyngtonie, Suntory Museum w Osace. W 2002 roku wybrane obrazy Artysty umieszczono w programie projekcji na Grand Central Station w Nowym Jorku w panteonie Great Art jako jedną z atrakcji na cześć obchodzonego Dnia Ziemi. Rafał Olbiński jest także twórcą plakatów teatralnych i operowych m.in. dla New York City Opera i Philadelphia Opera. W sali głównej gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku zachwyca niezwykła 30 metrowa kurtyna jego autorstwa. Artysta projektuje również plakaty dla prestiżowych instytucji międzynarodowych. Na zlecenie Amerykańskiej Agencji Informacyjnej zrealizował projekt plakatu upamiętniającego 25 rocznicę Dnia Ziemi. Prace Artysty podziwiać mogli czytelnicy na łamach opiniotwórczych czasopism, m.in.: „Newsweek”, „Time”, „The New York Time”, „Business Week” i „Der Spiegel”. sBył wielokrotnie nagradzany. Do najbardziej prestiżowych należą artystyczny Oscar za Najbardziej Znaczący Plakat Roku, nagroda czasopisma Creative Review w Londynie za najlepszą brytyjską ilustrację, nagroda „Premio Divina Guilia” miasta Fondi we Włoszech za wybitny wkład do sztuki współczesnej, złoty medal Gloria Artist od Prezydenta Polski – dodaje Bożena Wróblewska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Krajowa Izba Gospodarcza jest od lat największą niezależną organizacją biznesu w Polsce, promującą społeczną wrażliwość biznesu. Jej szerokie działania pomagają przedsiębiorcom wdrażać etyczne standardy. W takie tło wpisuje się także wspieranie kultury i sztuki jako obszar społecznej odpowiedzialności biznesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing