W tym roku, już po raz czwarty, jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym oraz brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych przyznawane będą Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złote Spinacze.
Po raz kolejny, dodatkową nagrodę będzie miała możliwość przyznać także publiczność. Od 23 października, za pośrednictwem dedykowanej platformy, każdy zainteresowany będzie mógł oddać głos na jeden z nominowanych projektów, który jego zdaniem zasługuję na nagrodę. Konkurs na Nagrodę Publiczności prowadzony przez ZFPR oraz portal PRoto.pl zakończy się 21 listopada br. Dodatkowo, już po raz trzeci, zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Zobacz również
Wszystkich zwycięzców poznamy 6 grudnia 2019 r. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w hotelu Hilton w Warszawie.
Lista nominowanych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
1. PR korporacyjny
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
- Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
- Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
2. PR produktu
- P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
- Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
- Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
3. Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
- #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
- Ekipa Orange / Leo Burnett
- Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
4. Advocacy i Public Affairs
- Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
- Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
- #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
- Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW (d. mytaxi)
5. Kampania społeczna
- A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
- Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
- „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
- #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
6. Komunikacja wewnętrzna
- Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
- Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
- Stranger e-learnings – thriller językowy / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
7. Event komercyjny
- Event Creators by Nite / LABCON, adidas
- (Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska
8. Event społeczny
- #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
- Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
- #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
9. Launch produktu, usługi lub firmy
- #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
- Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
- Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
10. Sustainability i CSR Communications
- Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
- Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
- Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
11. PR miejsca, miasta lub regionu
- „Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits
- CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
- Opowiadamy Polskę światu / MSL
12. Social media
- A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
- Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
- Ekipa Orange / Leo Burnett
13. Business-to-Business PR
- Pies na służbie / Testa Communications
- #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations
- Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski
14. Media Relations
- Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
- List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
- Aktywne Szkoły MultiSport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport
15. Employer Branding
- Kierunek Toyota / 24/7Communication
- McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska
- Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu
16. Content marketing – branded content
- #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication
- TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
- „Jak TO Robić?” / Abstra
- Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS
17. Custom Publishing
- „Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon
- Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
- Opowiadamy Polskę światu / MSL
Kategorie sektorowe:
1. Technologia, IT, telekomunikacja
- P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
- Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
- Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria
2. Finanse
- Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
- Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
- Stranger e-learnings – thriller językowy / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
3. Uroda, higiena i wellness
- #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
- CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
4. Sektor spożywczy
- McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska
- POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
- Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
- Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing
5. Kultura i media
- CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
- KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / RingPR (Smart Media Group), Wydawnictwo KUKBUK
- Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios
6. Medycyna i zdrowie
- List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
- #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
- Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
7. Sport
- MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar
8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom
- Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
9. Przemysł i infrastruktura
- Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
- XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS
- Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
10. Motoryzacja i transport
- Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
- Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
11. NGO i sektor publiczny
- Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
- „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
- #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
Kategorie specjalne:
1. Kreatywność
- P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
- Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
- #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
2. Efektywność
- Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
- „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
- #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
- #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
3. Research&Insight
- Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
- Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
- Aktywne Szkoły MultiSport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport