Max Premium Burgers zmniejsza zużycie plastiku w restauracjach i wprowadza papierowe słomki

Szwedzka sieć restauracji wprowadza papierowe słomki we wszystkich restauracjach w Polsce. Wkrótce do swoich zamówień konsumenci otrzymają także drewniane mieszadełka.
O autorze
2 min czytania 2019-10-15

Szwedzka sieć Max Premium Burgers podjęła działania na rzecz ograniczenia zużycia plastiku w swoich restauracjach w Polsce. W pierwszym kroku wprowadzi papierowe słomki, a następnie sukcesywnie drewniane mieszadełka.

– Troska o środowiska od początku istnienia naszej marki była elementem napędzającym nasz biznes. Wierzymy, że ponieważ jesteśmy częścią problemu, jakim jest emisja gazów cieplarnianych, naszym obowiązkiem jest również być częścią rozwiązania. Dlatego wprowadzenie papierowych słomek i drewnianych mieszadełek było naturalnym krokiem. Jest to kolejny element ułatwiający naszym gościom dokonywanie świadomych wyborów na rzecz klimatu – komentuje Richard Bergfors, CEO Max Premium Burgers.

Papierowe słomki są w 100% zdatne do recyclingu i są wprowadzane we wszystkich restauracjach w Polsce. Ponadto, po wyczerpaniu zasobów plastikowych mieszadełek, sukcesywnie będą je zastępować te drewniane – także w pełni zdatne do recyklingu. To kolejne działania na rzecz budowania świadomości konsumentów i wsparcia ochrony środowiska, jakie wdraża Max.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dążymy do tego, aby zminimalizować zużycie plastiku w naszych restauracjach. W Szwecji wprowadziliśmy także nowy wariant jednorazowego kubka, w którym cienką membranę odpowiedzialną za utrzymanie chłodu napoju, zastąpiliśmy warstwą uszczelniającą wykonaną z trzciny cukrowej. Dzięki naszym działaniom na rzecz zrównoważonego rozwoju, MAX nie tylko zajmuje wiodącą pozycję w branży, ale staje się wzorem do naśladowania – mówi Kaj Török, chief reputation officer & chief sustainability officer Max Premium Burgers.

Max-a na tle konkurencji wyróżnia długotrwałe zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, będące główną wartością przedsiębiorstwa. Sieć jest pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego na swoich produktach w menu. Ponadto, firma sadzi drzewa, które podczas wzrostu pochłaniają i magazynują dwutlenek węgla z atmosfery. Do dziś posadzono 2 mln drzew w Ugandzie i Malawi poprzez specjalny system certyfikacji Plan-Vivo. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polska sieć kawiarni Etno Cafe ogłosiła, że całkowicie rezygnuje z wykorzystania plastikowych słomek i zastąpi je tymi wykonanymi z materiałów biodegradowalnych. To kolejny proekologiczny krok firmy, dla której rok 2019 jest czasem tworzenia przyjaznego środowisku ekosystemu kawowego.

PS2

Pod koniec ub. r. warszawska Restauracja Si zdecydowała się dołączyć do walki z plastikowymi słomkami i jako ich zamiennik wykorzystuje makaron.

PS3

W walkę z plastikowymi słomkami angażuje się coraz więcej firm. Portal Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland przeprowadzili akcję proekologiczną TU PIJESZ BEZ SŁOMKI, której celem było wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.

PS4

Popularna sieć hoteli Marriott postanowiła wycofać ze swoich obiektów na całym świecie plastikowe słomki, mieszadełka oraz inne przedmioty jednorazowego użytku. W ten sposób zostanie wyeliminowanych z użycia nawet do miliarda produktów z tworzyw sztucznych rocznie.