Sieć kawiarni Etno Cafe wycofuje z użycia słomki plastikowe i zastępuje je biodegradowalnymi

Polska sieć kawiarni Etno Cafe ogłosiła, że całkowicie rezygnuje z wykorzystania plastikowych słomek i zastąpi je tymi wykonanymi z materiałów biodegradowalnych. To kolejny proekologiczny krok firmy, dla której rok 2019 jest czasem tworzenia przyjaznego środowisku ekosystemu kawowego.
O autorze
1 min czytania 2019-03-18

Mieszkańcy Unii Europejskiej zużywają rocznie ponad 36 miliardów plastikowych słomek, z czego 1,2 miliarda przypada na Polskę. W samym USA dziennie zużywanych jest ich aż 500 milionów. Słomki te nie ulegają procesowi biodegradacji, co oznacza, że – po kilkuminutowym użyciu – będą zalegać na dnie oceanu przez kilkaset lat. Są one także siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach.

W celu walki z plastikiem i zanieczyszczaniem środowiska coraz więcej firm decyduje się na ograniczenie jego wykorzystania. Do tego grona dołączyła także polska sieć kawiarni Etno Cafe, która plastikowe słomki zastąpiła biodegradowalnymi, wykonanymi z PLA – kwasu L-polimlekowego otrzymywanego z surowców odnawialnych, np. mączki kukurydzianej.

Jest to kolejny krok proekologiczny zrobiony przez Etno Cafe. W ub. r. firma stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego, a w styczniu br. ogłosiła plan stworzenia pierwszego w naszym kraju ekosystemu kawowego, który zminimalizuje ilość odpadów i pozwoli stworzyć przyjazny dla środowiska obieg zamknięty. Efektem podjętych działań było m.in. wprowadzenie do kawiarni ekologicznego papieru, biodegradowalnych opakowań na wynos i zniżek dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku.

Etno Cafe podejmuje się także działań edukacyjnych, jak prowadzona obecnie na Instagramie kampania edukacyjna #datkilosu, która ma przekonywać fanów kawy do zostawiania w kawiarniach ubrań i książek. Te pierwsze trafią do schronisk Brata Alberta, te drugie dostaną nowe życie w kawiarniach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Pod koniec ub. r. warszawska Restauracja Si zdecydowała się dołączyć do walki z plastikowymi słomkami i jako ich zamiennik wykorzystuje makaron.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W walkę z plastikowymi słomkami angażuje się coraz więcej firm. Portal Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland przeprowadzili akcję proekologiczną TU PIJESZ BEZ SŁOMKI, której  celem było wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.