Etno Cafe tworzy pierwszy w Polsce pełny ekosystem kawowy. Marka sprowadza zielone ziarno, które wypala we własnej palarni, a następnie dystrybuuje we własnej sieci kawiarni. Oferuje je także w formie ziarnistej kawy paczkowanej i – po maceracji we własnym browarze kawowym – w postaci Cold Brew Coffee. Firma już wdrożyła rozwiązania zmierzające do minimalizacji odpadów powstałych w trakcie tego procesu. Planuje także ponowne ich wykorzystanie, co będzie ostatnim krokiem do przejęcia odpowiedzialności za całość procesów.
Zobacz również
Własny kubek = mniejsze zużycie papieru
Etno Cafe już teraz wprowadza do swoich kawiarni ekologiczny papier, biodegradowalne opakowania i zniżki dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. W 17 kawiarniach sieci na terenie kraju pojawią się wkrótce kawy z kołnierzami z ekologicznego papieru Crush tworzonego przy użyciu odpadów z produkcji artykułów ekologicznych. Firma wprowadza też testowane od tygodni biodegradowalne opakowania na sałatki i ciasta wykonane z wytłoków z trzciny cukrowej oraz rPETu, tworzywa, które powstało z przetworzonych plastikowych butelek. Całość jest owijana jest papierem z mieloną skórką z kiwi.
Dodatkowo, Etno Cafe chce zachęcić fanów kawy do zamawiania jej we własnych kubkach wielokrotnego użytku, będących świetną alternatywą dla jednorazowych kubków z papieru. Przy odpowiedniej skali takie rozwiązanie pozwoli znacząco ograniczyć zużycie papieru i generowanie odpadów. Wszyscy klienci, którzy od teraz zamówią kawę we własnym kubku, otrzymają rabat w wysokości 15%.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Recykling kawy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wdrożenie recyklingu fusów ma być środkiem do stworzenia pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego opartego o koncept gospodarki obiegu zamkniętego (gospodarki okrężnej). Chodzi w nim o ograniczenie zużycia surowców, energii i odpadów poprzez recykling tych ostatnich.
– Te zmiany to początek działań proekologicznych, które planujemy wdrożyć w 2019 roku. Obecnie testujemy dostawców biodegradowalnych słomek i wieczek na kubki. Od ponad dwóch lat prowadzimy też prace badawcze nad rozwiązaniami, które pozwolą wykorzystywać fusy pozostałe po zaparzeniu kawy do tworzenia suplementów diety, produktów kosmetycznych, a nawet brykietu opałowego. Jesteśmy na początku drogi do stworzenia pełnego ekosystemu kawowego i krok po kroku chcemy zmierzać w tym kierunku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe.
To nie pierwsze proekologiczne zmiany w Etno Cafe. W zeszłym roku wrocławska firma stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego. Zmiana ta była efektem współpracy ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki.
PS
W grudniu 2018 roku Green Caffe Nero dołączyło do akcji Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste „Z własnym kubkiem”. Każda osoba, która przyjdzie do lokalu z kubkiem wielokrotnego użytku otrzyma w prezencie kawę za 5 złotych.
PS2
Costa Coffee UK wprowadziła do swoich kawiarni nowe rozwiązanie – płatność za kawę kubkami wielokrotnego użytku. W ten sposób marka chce walczyć z zanieczyszczaniem środowiska.
PS3
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.