W fazie teaserowej (dwa tygodnie) w pięciu miejscach w mieście pojawiły się gigantyczne skrzynie. Każda wygląda inaczej. I tak spacerując po ulicach Lublina można zobaczyć: ocean, bagietki, jabłka, olbrzymi prezent oraz… sejf.
Pierwszemu uderzeniu kampanii towarzyszyła emisja 20-sekundowych spotów (kino i telewizja), które „tłumaczyły”, w jaki sposób skrzynie znalazły się w Lublinie. Pojawiły się też billboardy. W tym samym czasie animatorzy akcji ustawiali miniaturowe pudełka w różnych miejscach w mieście. Nietypowe skrzyneczki z listem oraz zegarki odliczające czas do wielkiego otwarcia trafiły również do przedstawicieli mediów (element działań PR).
Zobacz również
Akcja teaserowa wywołała falę spekulacji. Internauci na specjalnie utworzonym na potrzebę kampanii profilu www.facebook.com/SzybkoZleciało próbowali zgadywać, co jest w środku. A zegar na stronie www.szybko-zlecialo.pl odliczał czas do chwili, kiedy ujawniona zostanie zawartość pierwszej ze skrzyń.
„A w skrzyni z jabłkami samochód z napędem na cydr?”
26 marca na stronie lubelskiej telewizji internetowej ITVL ukazało się oficjalne oświadczenie Przewodniczącego Tajnego Komitetu Akcji „Szybko Zleciało” skierowane do mieszkańców Lublina. Natomiast czwartego kwietnia nastąpiło wielkie otwarcie pierwszej skrzyni, w której znalazła się motorówka!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tak rozpoczęła się loteria, w której co tydzień ujawniana jest zawartość kolejnej ze skrzyń. Nagroda jest losowana i trafia do jednego z klientów hipermarketów sieci E. Leclerc w Lublinie. Łącznie do wygrania jest aż 260 nagród za blisko 400 tysięcy złotych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja ma charakter lokalny i jest prowadzona w jednym mieście. – Chcieliśmy zaskoczyć mieszkańców i to się udało. To pierwsza tak nietypowa i tak silnie zintegrowania kampania łącząca działania on-line oraz off-line – podkreśla Andrzej Jachim, dyrektora ds. strategii Vena Art.
Kampanię wspiera również aktywność w serwisie YouTube, e-mailing, wysyłka sms oraz kampania display. Akcja ma charakter buzz marketingu i zawiera elementy grywalizacji. Jej przebieg jest relacjonowany na oficjalnym fan page’u „Szybko Zleciało”.
Kampanię przygotowała i realizuje agencja marketingu taktycznego Vena Art. Akcję prowadzą Andrzej Jachim, dyrektor ds. strategii Vena Art oraz Michał Korba, manager ds. działań on-line i koordynator kampanii.