W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy akcji marki Tyskie pod hasłem „Przejdźmy na ty”.
Zobacz również
W ramach kampanii na plaży w Lubiatowie pojawił się tajemniczy parawan, który swoim rozmiarem znacznie się wyróżniał na tle innych. W środku natomiast znajdował się bar. Inicjatorzy akcji dali plażowiczom ciekawą propozycję – za oddanie swojego parawanu i nawiązanie kontaktu z innymi wypoczywającymi otrzymywali piwo.
O kulisach kampanii opowiada Kornelia Stanisławska, junior brand manager marki Tyskie.
Autorzy i pomysłodawcy
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pomysłodawcami akcji są dwie agencje reklamowe stale obsługujące markę Tyskie – agencja Bardzo, autorzy platformy strategiczno-kreatywnej „Przejdźmy na Ty” oraz agencja GONG, odpowiedzialna za działania kreatywne w digitalu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysł
Inspirację do kolejnej odsłony kampanii marki przyniósł sezon letni, który przypomniał wszystkim o problemie, który dosłownie, każdego lata, dzieli Polaków. Mowa o zjawisku parawaningu, czyli masowym stawianiu turystycznych parawanów na polskich plażach. Kreatywni zauważyli, że jest to idealna przestrzeń do działania dla marki Tyskie, która może w ten stan rzeczy zaingerować, zwrócić uwagę na problem i spróbować zjednoczyć plażowiczów.
Osoby zaangażowane w realizację
Skala projektu stanowiła duże wyzwanie. Z tego powodu do czasu wypracowania konceptu, przez przygotowania oraz realizację produkcji na planie, aż po post-produkcji zaangażowanych było blisko 100 osób.
Przygotowania
Prace koncepcyjne, dopracowywanie pomysłu i sprawy organizacyjne trwały miesiąc. Sama realizacja na planie – jeden dzień.
Kolejne kroki
Marka Tyskie w dalszym ciągu będzie realizować swoją strategię – szukać okazji do zbliżania ludzi do siebie i zachęcać do przełamywania barier. Chcemy wkraczać tam, gdzie Polacy czują się podzieleni i anonimowi. Dodatkowo w ramach idei „Przejdźmy na Ty” zostaną otwarte bramy Tyskich Browarów Książęcych dla szerszej publiczności. Oznacza to, że na terenie Browaru na stałe będą organizowane różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, a kilka razy do roku większe imprezy połączone z koncertami. To doskonała okazja do przechodzenia na Ty przy Tyskim, nie tylko ze sobą, ale i z Tyskimi Browarami Książęcymi.
Wyzwania
Pogoda, a co za tym idzie dobranie odpowiedniego terminu nagrania. Na szczęście udało nam się trafić na słoneczne okienko między serią deszczowych dni i zrealizowaliśmy projekt według wstępnych założeń. Nie mniejszym wyzwaniem było potajemne postawienie wielkiego parawanu na plaży, który skrywał bar Tyskiego.
Największe niespodzianki i nieplanowane zdarzenia
Największą niespodzianką był dla nas odbiór akcji wśród plażowiczów. Nie spodziewaliśmy się tak pozytywnych reakcji i entuzjazmu z ich strony.