L’Oreal to kolejna już marka, która realizuje liczne działania na rzecz ochrony naszego środowiska. Niedawno firma zobowiązała się, że do 2025 roku 100% opakowań, w których sprzedawane są jej produkty, będzie można ponownie wykorzystać, napełnić, naładować i poddać recyklingowi lub kompostowaniu.
Teraz marka, że w 2021 roku planuje wprowadzić na na rynek produkty do pielęgnacji skóry w opakowaniu na bazie papieru. Będzie to możliwe dzięki współpracy z firmą Albéa, która opracowała pierwszą tubkę kosmetyczną na bazie kartonu – w takim opakowaniu tworzywo sztuczne jest w większości zastępowane biologicznym i certyfikowanym materiałem podobnym do papieru.
Zobacz również
Rozwiązanie firmy Albéa oficjalnie pojawi się na rynku już w przyszłym roku, natomiast marka L’Oreal planuje wprowadzić pierwsze kosmetyki w papierowych butelkach w 2021 roku.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.
PS3
KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną, która tworzy swoje opakowania w całości z plastiku odzyskanego z oceanu.