Jeśli zadajesz sobie to pytanie, nie jesteś w tym sam. Średni wskaźnik porzucania koszyków wynosi aż 70%. Oznacza to, że 7 na 10 osób, które doda produkty do koszyka na Twojej witrynie, ostatecznie nie dokona zakupu.
Konsumenci bardzo szybko potrafią się zniechęcić. Jeśli realizacja zamówienia jest zbyt skomplikowana lub coś rozproszy uwagę klienta, do finalizacji zakupu może nie dojść. Czasami zdarzają się też pewne blokady, które uniemożliwiają konsumentom zakup – na przykład wygasł kod kuponu lub zdali sobie sprawę, że wysyłka jest zbyt droga. A jeszcze inni konsumenci mogą nadal dopiero rozważać zakupy i porównywać oferty różnych sklepów, i po prostu używają swojego koszyka do zapisywania produktów, które im się podobają.
Zobacz również
Nie wszyscy zaangażowani konsumenci są zawsze zdecydowani na dokonanie zakupu, ale Ty możesz pomóc im w podjęciu tej decyzji.
W dalszej części artykułu przedstawiamy kilka sprawdzonych wskazówek, dzięki którym zachęcisz klientów do kupowania na Twojej stronie.
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce
Istnieje wiele powodów, dla których konsumenci decydują się na porzucenie swoich koszyków. Ale jest jedna rzecz, którą powinieneś mieć szczególnie na uwadze: zakupy nie powinny dawać klientom żadnego powodu do zawahania, gdy znajdują się na etapie finalizacji zamówienia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pozytywne wrażenia z zakupów mogą nie tylko zwiększyć liczbę konwersji i zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków – co jest oczywiste – ale także zachęcić klientów do ponownego zakupu. Zyskujesz więc więcej klientów, którzy pozostaną Ci lojalni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kreowanie doświadczenia zakupowego nie jest jednorazowym projektem. Firmy odnoszące sukcesy nigdy nie przestają monitorować, testować i poprawiać swojego procesu zakupowego.
Aby dowiedzieć się, jak stworzyć efektywne doświadczenie zakupowe, zachęcamy do pobrania krótkiego przewodnika Criteo zatytułowanego „4 sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-commerce”. Oto, co możesz w nim znaleźć:
1. Konkuruj usługami (a nie tylko ceną)
W badaniu firmy Criteo „Dlaczego kupujemy” zapytaliśmy 1000 kupujących z USA, co sprawia, że wracają do marki. Odpowiedzieli, że ważne są dla nich dobre oferty na produkty, ale doceniają również doskonałą obsługę.
Co jest kluczem do zapewnienia doskonałej obsługi? Konsekwencja.
Spójrz na każdy punkt kontaktu, w którym klienci mogą wchodzić w interakcje z Twoją marką. Upewnij się, że otrzymują ten sam poziom obsługi na każdym urządzeniu i kanale. Twoje konto na Twitterze reaguje bardzo szybko na wiadomości, ale nikt nie kieruje podobnych zapytań na adres e-mail podany na Twojej witrynie? Zidentyfikuj swoje słabe punkty i popracuj nad jednolitym podejściem do obsługi klienta.
2. Daj klientom głos
Według badań przeprowadzonych przez firmy Nielsen i Better Business Bureau ponad połowa konsumentów twierdzi, że regularnie korzysta z recenzji na danej witrynie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Wszak, gdy klienci znajdą na stronie coś, co im się podoba, chcą czuć, że podejmują świadomą decyzję.
Jeśli nie masz jeszcze na swojej stronie opinii klientów na temat poszczególnych produktów, to powinieneś to w pierwszej kolejności wprowadzić. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które ułatwiają dodanie opcji recenzji na witrynie lub agregowanie recenzji z całej sieci.
3. Stwórz stronę internetową przeznaczoną do robienia zakupów
Witryny e-commerce przyciągają klientów o konkretnych zamiarach. W ankiecie Criteo na temat kupujących rozmawialiśmy z 2400 konsumentami z USA i odkryliśmy, że 22% osób, zanim zacznie wyszukiwać produkty w danym sklepie internetowym, już dokładnie wie, co chce kupić. A 21% kupujących jest świadomych, jakiego rodzaju przedmiot chcą kupić.
Dlatego strony konkretnych produktów muszą zawierać wszystkie informacje potrzebne klientowi do podjęcia szybkiej decyzji: wysokiej jakości zdjęcia, szczegółowe opisy, recenzje od innych użytkowników, informacje o wysyłce czy korzyściach, takich jak np. bezpłatny prezent przy pierwszym zakupie lub bezpłatny zwrot.
4. Przypominaj swoim klientom o niedokończonych zakupach
Nieoczekiwana aktualizacja oprogramowania, przypadkowe zamknięcie aplikacji czy powiadomienie w mediach społecznościowych – istnieje mnóstwo rzeczy, które mogą nagle przerwać finalizację zakupów. Twoim zadaniem jest sprowadzić tych klientów z powrotem.
Reklamy retargetingowe pozwalają przypominać klientom o produktach, które niedawno oglądali na Twojej witrynie. Nawiąż współpracę z partnerem retargetingowym, aby dotrzeć do kupujących dzięki spersonalizowanym reklamom wyświetlanym w ich ulubionych witrynach i aplikacjach, które będą zachęcały do zakupu przeglądanych przez nich produktów lub produktów do nich podobnych.
Skoro już wieszo co chodzi – zacznij działać. Pobierz krótki przewodnik Criteo „4 sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-commerce”, by poznać szczegóły. Znajdziesz w nim też instrukcje krok po kroku, jak zachęcić klientów do kupowania na Twojej stronie.
>>> Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA
Artykuł powstał we współpracy z Criteo.