Historie zapisane na 64 stronach
By stworzyć sześćdziesiąt wyjątkowych zdjęć, Bart Pogoda udał się na kilkudniowe wyprawy po Polsce najpierw z utytułowanym ultratriathlonistą, Robertem Karasiem, a następnie z cenioną aktorką i reżyserką Aleksandrą Popławską. Celem podróży było uchwycenie emocji towarzyszące im w pracy, podczas treningu i w chwilach relaksu. Fotograf podglądał aktorkę podczas prób, gdzie pełna skupienia przygotowywała się do kolejnej roli, a także towarzyszył jej w drodze w Bieszczady, które są dla niej miejscem ukojenia i odpoczynku. Z Robertem Karasiem ekipa podczas zdjęć musiała przebiec kilka kilometrów, bo sportowiec nawet na chwilę nie odpuszczał treningów. Każde kolejne ujęcie miało oddać kawałek historii osoby, której życiem kieruje pasja. By spełnić swoją wielowymiarową wizję, Bart Pogoda zabrał w podróż pięć aparatów i kamer cyfrowych, cztery aparaty analogowe i dwadzieścia obiektywów.
Zobacz również
– Najbardziej w swojej pracy lubię spotkanie z człowiekiem, rozmowę, tworzenie „tu i teraz”. Moją inspiracją są chwile, emocje i ludzie. Taki właśnie był projekt z Olą i Robertem – pełen nieoczekiwanych zwrotów akcji i przygód z nimi w rolach głównych. Chciałem przedstawić wieloznaczność każdej chwili, wiernie oddać poświęcenie, z którym podchodzą do swoich pasji – opowiada Bart Pogoda.
Każda strona zupełnie inna
Album to nie tylko historie o pasjach Aleksandry Popławskiej i Roberta Karasia, ale także jego współtwórców – Barta Pogody i jego miłości do fotografii oraz zapalonego praktyka i teoretyka designu, Davida Racchiego. Projektantowi bardzo zależało na tym, by każda strona albumu została zaprojektowana w zupełnie inny, nowatorski sposób. W ten sposób możliwe stało się oddanie wysublimowanego połączenia determinacji, poczucia pewności i wrażliwości, które są konieczne do spełniania się w pasji. Zastosowanie różnych form artystycznego wyrazu umożliwiło stworzenie albumu, który przedstawia nie tylko zdjęcia, ale przede wszystkim kompletne, unikalne historie. Projekt opierający się na towarzyszeniu w podróży wyjątkowym osobom oddaje wartości marki CUPRA.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Bardzo zależało mi na tym, by żaden z konceptów nie powtórzył się na 64 stronach albumu Chciałem, by każda z kart była nową podróżą zarówno wewnątrz historii bohaterów, jak i w świat designu. Po konsultacjach z Bartem Pogodą, postanowiłem stworzyć coś w rodzaju „notatek z podróży”, które przedstawiają urywki z życia osób, które żyją zgodnie z pasją i piszą swoją własną, niezależną historię – podsumowuje David Racchi.
Współpraca zdjęciowa z Aleksandrą Popławską i Robertem Karasiem z CUPRĄ to kolejna odsłona kampanii promocyjnej wokół wprowadzenia marki na rynek Polski.
Za koncepcję, koordynację i realizację działań komunikacyjnych odpowiadają: Jakub Góralczyk, PR manager CUPRA w Polsce, oraz Matylda Żemajtis, Karolina Kamińska i Wojciech Wołk-Łaniewski z WALK PR. Produkcją materiałów foto zajął się Bart Pogoda oraz agencja Warsaw Creatives, zaś za koncepcję oraz projekt albumu odpowiada jeden z założycieli agencji Walk With David, David Racchi, którego prace były prezentowane na wielu corocznych projektach i nagradzane na międzynarodowych festiwalach kreatywnych, w tym Złotym Lwem w Cannes Lions.