Greta Thunberg to niewątpliwie głos młodego pokolenia, które nie jest obojętne na kwestie związane z ochroną naszego środowiska. Młoda aktywistka niedawno wzbudziła jeszcze większe zainteresowanie swoją osobą przez emocjonalne wystąpienie podczas szczytu klimatycznego ONZ – w swoim przemówieniu Szwedka zwracała się bezpośrednio do światowych liderów słowami „Jak śmiesz” i wytykała im brak jakichkolwiek działań, które mogłyby zapobiec m.in. globalnemu ociepleniu.
Zainspirowani jej osobą pracownicy pewnej izraelskiej firmy postanowili zapoczątkować w swoim biurze tzw. #GretaThunbergChallenge – w jego ramach tuż obok plastikowych sztućców i kubków pojawiły się zdjęcia młodej aktywistki, które mają za zadanie zmusić pracowników do dwukrotnego zastanowienia się nad użyciem tych jednorazowych przedmiotów.
Zobacz również
Zdjęcia złowrogo spoglądającej na plastikowe naczynia aktywistki viralowo podbiły Twittera, zachęcając tym samym inne firmy do podjęcia się wyzwania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: twitter.com/AllisonKSommer
PS
W sierpniu br. francuskie media społecznościowe podbiła akcja #FillTheBottle, która polegała na zbieraniu do butelki znajdujących się w przestrzeni publicznej niedopałków. Inicjatywa miała też na celu zwrócenie uwagi na problem odpadów zanieczyszczających nasze środowisko.