Event marketing w komunikacji live

Event marketing w komunikacji live
Wydarzenia (patrz: eventy) w przestrzeni publicznej były organizowane w Polsce od zawsze. Miały na ogół charakter wydarzeń państwowych (pochodów, marszów etc.) a także festynów, jarmarków, związanych najczęściej z okresem świątecznym lub porą roku.
O autorze
3 min czytania 2019-11-18

Zmiany gospodarcze lat 90. i nowego milenium wprowadziły nowy typ wydarzeń, połączonych z reklamą i promocją oferowanych usług i produktów. Dla organizatorów eventów takich jak agencja MplusM, która powstała w 2001 roku, to był czas ogromnych wyzwań i tym samym realizacji niezwykłych, nowatorskich realizacji eventowych.

Lata 2000 – 2005  to dla agencji czas współpracy z takimi markami jak m.in. NISSAN POLAND, CITIBANK (a później CITIHANDLOWY), INTENATIONA PAPER (VELVET), TECH DATA. Dla tych Klientów Agencja zorganizowała między innymi cykl prekursorskich imprez off-roadowych Nissan 4×4 w całej Polsce, we wszystkich miastach, gdzie znajdowały się salony dealerskie Nissan oraz ogólnopolski cykl imprez dla klientów CitiBank z sektora B2B i B2C. Największym wyzwaniem dla agencji było nie tylko znalezienie ciekawego miejsca, pozyskanie pozwoleń i zgód, znalezienie ciekawej, innowacyjnej formuły wydarzenia lecz utrudniona komunikacja wynikająca z barier technologicznych takich jak powszechny brak sieci internetowej i komórkowej, komputeryzacji urzędów oraz  barier mentalnych związanych z nowymi pojęciami i nieznanymi dotąd działaniami marketingowymi.

BMW F1 PITLane Park to kolejny event zrealizowany z rozmachem i przy współpracy z miejskimi urzędami i służbami miasta. W biletowanej imprezie na lotnisku Bemowo wzięło udział  ponad 30 tysięcy ludzi. Specjalne, edykowane autobusy przewoziły gości z centrum Warszawy na miejsce wydarzenia. Dla uczestników wydarzenia przygotowano parking na kilka tysięcy samochodów.

Kolejne lata zaowocowały współpracą z marką BMW POLSKA. Dla tej firmy zostały przygotowane pierwsze w Europie roadshows X DRIVE promujące samochody BMW z napędem x-drive. Dla potrzeb wydarzenia została stworzona i wyprodukowana przy współudziale Mostostal Siedlce specjalna, stalowa, kilkudziesięciometrowa platforma testowa X-DRIVE. Platforma ta, została bardzo wysoko oceniona w siedzibie głównej marki BMW w Monachium, jako świetne narzędzie do promowania nowatorskiego napędu x-drive.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsze tego typu działania promocyjno-sprzedażowe, były podwaliną do współczesnych roadshow dealerskich dla wszystkich marek samochodowych, odbywających się na terenach parkingów dealerów lub terenach przyległych do salonów.

Czasy współczesne to wbrew pozorom jeszcze większe wyzwania dla realizacji eventów w przestrzeni publicznej. Era cyfryzacji i digitalizacji potrzebuje coraz więcej innowacyjnych rozwiązań do zastosowania. Sprostają temu agencje, które stawiają na daleko idący rozwój, idą z duchem przyszłości, tak jak Ministry of Creativity, spółka zależna MplusM powstała z myślą o tworzeniu wysoce inspirujących, kreatywnych wydarzeń w oprawie technologicznej na najwyższym, światowym poziomie. Realizacje agencji i nagrody, które agencja zdobywa są tego najlepszym przykładem. Event INTER CARS 25 lecie zorganizowany we współpracy z INTER CARS MARKETING SERVICES na Stadionie Narodowym uznany został w 2015 roku przez MEDIA i MARKETING POLSKA za EVENT ROKU. W wydarzeniu wzięły udział 44 tysiące widzów. Na scenie wystąpiło 6 gwiazd polskiej estrady: BAJM, EWA FARNA, AFROMENTAL. BOYS, KOMBII, MROZU oraz światowa Mega Gwiazda – zespół ROXETTE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ministry of Creativity to firma, która tworzy również projekty własne w przestrzeniach publicznych, gdzie konieczna jest współpraca z wieloma urzędami miast, gmin i wsi oraz różnymi organizacjami państwowymi (policja, straż pożarna, służby miejskie itd.) Coraz bardziej zauważalne staje się zrozumienie działań eventowych przez powyższe podmioty i ich otwartość na współpracę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przykładem takich eventów są dwie edycje Life In Color w Polsce (DayGlow), pierwsze w Europie paint party zorganizowane przez agencję na bazie amerykańskiej licencji światowego wydarzenia o tej samej nazwie. W pełni ekologiczne farby wykorzystywane na evencie poddane zostały przed eventem testom i badaniom Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Warszawie, gdzie uzyskały wszystkie niezbędne certyfikaty użyteczności.

Event marketing w przestrzeni publicznej to bardzo ważny element komunikacji live – jak coraz częściej nazywa się wydarzenia. Przez swoją siłę rażenia, dotarcie w jednym czasie do ogromnej rzeszy uczestników stają się one coraz bardziej popularne i pożądane. Od czasów rzymskich nic się nie zmieniło 🙂 – świat, ludzie potrzebują nadal widowisk a agencje eventowe mogą to zapewnić na najlepszym poziomie.

 

Klub Agencji Eventowych SAR zrzesza topowe agencje event marketingowe działające na polskim rynku. Klub tworzy standardy i promuje dobre praktyki wśród agencji eventowych oraz marketerów. Obecnie KAE zrzesza 12 agencji: ALLEGRO AGENCY, BRAVE, EL PADRE, EMLAB, HAVAS SPORT & ENTERTAINMENT, LIVE AGE, MINISTRY OF CREATIVITY, MEA GROUP, ONE MULTI, PLATIGE IMAGE, PLEJ oraz WALK EVENTS.

Więcej na www.kae.com.pl