– Nasza świąteczna kampania jest kontynuacją nowego pozycjonowania Zalando. Free to be. Jego głównym przesłaniem jest to, że nikt nie powinien Cię ograniczać w wyrażaniu siebie, możesz nosić co chcesz i być kim chcesz. Święta to szczególny czas, w którym zależy nam na podkreśleniu różnorodności naszych klientów i ich zwyczajów wspólnego świętowania. Na Zalando, gdzie ponad 29 milionów klientów ma do wyboru ponad 450.000 stylizacji od ponad 2.000 marek, stylu nie dyktuje wiek, płeć, wygląd, sylwetka czy pochodzenie. Naszą ambicją i celem jest zapewnienie konsumentom dowolnego oraz nieograniczonego wyboru – niezależnie od tego kim są i w jaki sposób spędzają Święta – mówi Dawid Pożoga, marketing lead PL w Zalando.
Kampania przedstawia młodzieńca, granego przez Toma Gaskina – modela, aktora i profesjonalnego żonglera – oraz jego babcię, w której rolę wciela się Frances Dunscombe, znana również z kampanii Zalando jesień-zima 2019. Duet pojawia się na bajecznym balu gwiazdkowym, gdzie ku ich zaskoczeniu okazuje się, że wszyscy młodzi goście wydarzenia wpadli na ten sam pomysł i stawili się na nim wraz z dziadkiem lub babcią.
Zobacz również
Atmosfera balu, łączącego zróżnicowane style i pokolenia uczestników, oddaje ideę pozycjonowania free to be. Parkiet zapełnia się roztańczoną mieszanką gości w eklektycznych stylizacjach, które reprezentują szeroki asortyment produktów dostępnych na Zalando, pasujących do każdego upodobania, wieku i okazji. Reżyser Sam Hibbard i dom produkcyjny Somesuch zadbali również o to, aby video kampanii przedstawiało nie tylko huczną i radosną zabawę, ale także relację i ciepłe więzi emocjonalne między młodymi imprezowiczami i ich dziadkami.
Dopełnieniem spotu reklamowego jest sesja zdjęciowa autorstwa Toma Johnsona z MiniTitle. Występuje w niej m.in. brytyjska aktywistka Saffi Karina (@saffi_karina) i niemiecki influencer Jannik Diefenbach, którego profil na Instagramie zasłynął ze zdjęć jego stylowego dziadka (@jaadiee). Zróżnicowana wiekowo obsada, tańcząc i po prostu dobrze się bawiąc, w parach lub w większych grupach, prezentuje mieszankę indywidualnych stylów. Współcześnie, klasycznie, punk, posh, w brokacie czy na luzie – każda postać wyraża myśl „Święta zawsze razem. Niezależnie od stylu”.
Świąteczna kampania jest efektem współpracy Zalando z londyńską agencją kreatywną Mother. Jej najważniejszym elementem jest spot telewizyjny, wyświetlany również w kinach. Kampania będzie transmitowana w telewizji, radiu, billboardach, kanałach online oraz mediach społecznościowych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing