W ramach akcji „Mała książka – wielki człowiek” w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. Każdy przedszkolak, który przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie niezwykłą książkę „Pierwsze czytanki dla…” zilustrowaną przez mistrza polskiej ilustracji dla dzieci – Józefa Wilkonia.
Spot reklamowy to kolejny element kampanii mający na celu poinformowanie, jak największej liczby dzieci i rodziców o tym niezwykłym przedsięwzięciu.
Zobacz również
– Każdy, kto dba o swoje dziecko, powinien czytać mu książki. Bez książek nie jest możliwy prawidłowy rozwój najmłodszych. Czytanie powinno być równie ważne jak oddychanie, jedzenie czy ruch. To wręcz gimnastyka umysłu, a także ćwiczenie wyobraźni. Dobre książki są jak idealnie dobrane składniki odżywcze dla małego dziecka – takie superwitaminy, które pozytywnie wpływają na jego intelektualny rozwój – mówi reżyser spotu, Jakub Nurzyński.
– Tamara Arciuch, nasza bohaterka, przy okazji różnych czynności dnia codziennego w sposób przewrotny i z poczuciem humoru opowiada, jak „książkowo” dbać o rozwój dziecka. Podkreśla, jak ważna jest jego więź z rodzicem oraz jak wielkie znaczenie ma czytanie. W roli taty gościnnie wystąpił Bartek Kasprzykowski. – dodaje scenarzysta spotu, Cezary Zieliński.
Wybór ambasadorów akcji nie był przypadkowy. Inicjatywa Instytutu Książki jest bliska sercu aktorskiego małżeństwu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zdecydowaliśmy się zostać ambasadorami tej akcji, dlatego że sami czytamy naszemu dziecku i widzimy, jakie są efekty tego czytania. – wyjaśnia Bartłomiej Kasprzykowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od listopada spot kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek” można zobaczyć na antenie stacji Polsat i TVN, jak również na fanpage’u kampanii. W grudniu będzie również emitowany w TVP1, TVP2, a także na platformach internetowych VOD: TVP VOD, Player.pl, RMFON. Dodatkowo spot można usłyszeć na antenie radia RMF FM. Za kreację i produkcję spotu jest odpowiedzialny Orient Film.