…co w efekcie umożliwiło pozwanym złamanie zabezpieczeń kont użytkowników i wykorzystywanie ich do dystrybuowania fałszywych reklam promujących m.in.: podrabiane towary i pigułki dietetyczne.
Zobacz również
Pozwani wykorzystywali również wizerunki celebrytów aby skuteczniej skłaniać do kliknięcia w reklamę. W niektórych przypadkach posługiwali się też techniką maskowania, celowo ukrywając z jej pomocą rzeczywisty adres łącza, wyświetlając jedną wersję strony docelowej reklamy w systemach Facebooka, a inną wersję użytkownikom.
Schematy maskowania są często wyrafinowane i dobrze zorganizowane, przez co osoby i organizacje stojące za nimi stają się trudne do zidentyfikowania i pociągnięcia do odpowiedzialności. W rezultacie, nie było do tej pory wielu działań prawnych na tym polu.
W tym konkretnym przypadku Facebook zwrócił pieniądze właścicielom kont reklamowych, które zostały wykorzystane do wyświetlania fałszywych reklam, a także pomógł je zabezpieczyć. Firma zapowiada też dalsze prace nad wykrywaniem nieuczciwych zachowań na platformie, egzekucję istniejących zasad oraz wyciąganie konsekwencji wobec tych, którzy oszukują użytkowników i wykorzystują systemy maskowania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej informacji znajduje się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing