Co roku McDonald’s na całym świecie w ramach akcji McHappy Day organizuje akcję zbierania funduszy na programy prowadzone z myślą o chorych, potrzebujących dzieciach i ich rodzinach.
W ramach tegorocznej inicjatywy McHappy Day polska sieć restauracji McDonald’s przekaże Fundacji 1 zł od każdej porcji frytek sprzedanej we wszystkie soboty grudnia. Zebrane pieniądze zasilą fundusz budowy drugiego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, bezpłatnego, komfortowego hotelu dla rodzin dzieci przebywających na leczeniu w Szpitalu Pediatrycznym WUM w Warszawie.
Zobacz również
Pierwszy w Polsce Dom Ronalda McDonalda zlokalizowany jest przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym na krakowskim Prokocimiu. Od 2015 roku skorzystało z niego blisko 400 rodzin. Średnio bliscy małych pacjentów leczonych onkologicznie, spędzają w przyjaznych warunkach Domu około 20 dni, zaś najdłuższy pobyt jednej z rodzin trwał ponad rok.
– Walka z przewlekłą chorobą jest jak maraton. Bliskość rodziny pomaga ją pokonać. Dlatego też co roku organizujemy McHappy Day, aby wspierać programy Fundacji Ronalda McDonalda. Pomóż nam pomagać, aby rodziny mogły być razem – mówi Anna Borys-Karwacka, corporate relations director w McDonald’s Polska.
Każdy gość restauracji, który zakupi frytki, otrzyma naklejkę z podziękowaniami od Fundacji. Z kolei pracownicy restauracji McDonald’s będą w tych dniach ubrani w charakterystyczne dla Fundacji niebieskie koszulki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Aby rodzina mogła być razem” – to misja powstałej w Polsce w 2002 roku Fundacji Ronalda McDonalda, należącej do działającej w 64 krajach świata sieci organizacji dobroczynnych Ronald McDonald House Charities. Jej programy są realizowane dzięki wsparciu firm, osób prywatnych i wolontariuszy. Skala tych działań obejmuje całą Polskę. W centrum uwagi znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz wsparcie dla rodziny w czasie ciężkiej choroby dziecka i jego pobytu w szpitalu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing