Kupujesz frytki – budujesz dom, aby rodzina mogła być razem – nowa akcja McDonald’s

Już w sobotę 7 grudnia br. w restauracjach McDonald’s w całej Polsce startuje charytatywna akcja McHappy Day. Każda złotówka z frytek sprzedanych w grudniowe soboty będzie wspierała budowę drugiego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, który powstaje w Warszawie.
O autorze
1 min czytania 2019-12-06

Co roku McDonald’s na całym świecie w ramach akcji McHappy Day organizuje akcję zbierania funduszy na programy prowadzone z myślą o chorych, potrzebujących dzieciach i ich rodzinach.

W ramach tegorocznej inicjatywy McHappy Day polska sieć restauracji McDonald’s przekaże Fundacji 1 zł od każdej porcji frytek sprzedanej we wszystkie soboty grudnia. Zebrane pieniądze zasilą fundusz budowy drugiego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, bezpłatnego, komfortowego hotelu dla rodzin dzieci przebywających na leczeniu w Szpitalu Pediatrycznym WUM w Warszawie.

Pierwszy w Polsce Dom Ronalda McDonalda zlokalizowany jest przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym na krakowskim Prokocimiu. Od 2015 roku skorzystało z niego blisko 400 rodzin. Średnio bliscy małych pacjentów leczonych onkologicznie, spędzają w przyjaznych warunkach Domu około 20 dni, zaś najdłuższy pobyt jednej z rodzin trwał ponad rok.

– Walka z przewlekłą chorobą jest jak maraton. Bliskość rodziny pomaga ją pokonać. Dlatego też co roku organizujemy McHappy Day, aby wspierać programy Fundacji Ronalda McDonalda. Pomóż nam pomagać, aby rodziny mogły być razem – mówi Anna Borys-Karwacka, corporate relations director w McDonald’s Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Każdy gość restauracji, który zakupi frytki, otrzyma naklejkę z podziękowaniami od Fundacji. Z kolei pracownicy restauracji McDonald’s będą w tych dniach ubrani w charakterystyczne dla Fundacji niebieskie koszulki.

„Aby rodzina mogła być razem” – to misja powstałej w Polsce w 2002 roku Fundacji Ronalda McDonalda, należącej do działającej w 64 krajach świata sieci organizacji dobroczynnych Ronald McDonald House Charities. Jej programy są realizowane dzięki wsparciu firm, osób prywatnych i wolontariuszy. Skala tych działań obejmuje całą Polskę. W centrum uwagi znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz wsparcie dla rodziny w czasie ciężkiej choroby dziecka i jego pobytu w szpitalu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się