Przeczytamy o tym w raporcie przygotowanym przez agencję Sfera Group.
W badaniu przeprowadzonym przez wrocławską agencję PR i content marketingu wzięło udział ponad 50 firm, zajmujących się produkcją elementów wyposażenia wnętrz. Zdecydowana większość respondentów wskazała, że najważniejszymi celami prowadzonych działań komunikacyjnych są dla nich zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz budowanie zaufania względem firmy.
Zobacz również
Marketingowcy przewidują, że w 2020 roku planowanie działań komunikacyjnych i promocyjnych powinno uwzględniać przede wszystkim trzy najważniejsze obszary: komunikację w mediach społecznościowych, współpracę z projektantami i architektami wnętrz oraz marketing treści. Nieco mniej istotne okażą się: działania reklamowe, influencer marketing oraz zarządzanie reputacją marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Instagram najważniejszym kanałem social media
Jak będzie wyglądało znaczenie poszczególnych portali społecznościowych? Przedstawiciele firm z branży wnętrzarskiej przewidują wzrost popularności Instagramu, a tym samym wskazują, że to właśnie on będzie miał największe znaczenie w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami przy pomocy mediów społecznościowych. Z kolei Facebook, zdaniem 36% ankietowanych, straci na znaczeniu w 2020 roku. Dość zaskakujący jest natomiast fakt, że aż 44% respondentów prognozuje wzrost znaczenia komunikacji marek wnętrzarskich za pośrednictwem LinkedIna. Można przypuszczać, że będzie to platforma, która pozwoli marketingowcom dotrzeć do ważnej dla nich grupy interesariuszy – projektantów i architektów wnętrz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Influencerzy i ekologiczny styl życia
65% marketingowców firm z branży wnętrzarskiej planuje w 2020 podjąć współpracę z blogerami i influencerami. Niezwykle ważne będzie więc wykorzystanie odpowiedniego, atrakcyjnego dla odbiorców, kontekstu promocji. Zdaniem respondentów to metamorfozy mieszkań będą najciekawszą i najbardziej angażującą formą działań z influencerami. Na tym jednak nie koniec – ważne, by do działań promocyjnych zaangażować nie tylko liderów opinii typowo wnętrzarskich, ale również tych influencerów, którzy propagują ekologiczny styl życia. Wydaje się, że takie globalne trendy, jak zero waste i biophilic design, determinują marketingowców z branży wnętrzarskiej do tego, by w działaniach promocyjnych podkreślać np. wykorzystanie naturalnych lub przyjaznych środowisku surowców.
Prasa konsumencka i treści odredakcyjne
Chociaż działania reklamowe będą istotne dla marketingowców z branży wnętrzarskiej, ankietowani jednoznacznie wskazują na przewagę treści odredakcyjnych nad sponsorowanymi w 2020 roku. Przypuszczalnie właśnie takie wskazania ankietowanych uwarunkowane są przebiegiem poszukiwań inspiracji wnętrzarskich przez konsumentów – prezentacja danego produktu w części redakcyjnej, w konkretnym czasopiśmie, jest efektem selekcji, dokonanej przez redaktorów, a tym samym jest postrzegana przez odbiorców, jako rekomendacja wiarygodna i zgodna z aktualnymi trendami.
Wyraźna obecność na wydarzeniach branżowych
Udział w różnego rodzaju eventach będzie w 2020 roku istotnym elementem w komunikacji firm wnętrzarskich z grupami interesariuszy. I trudno się dziwić! Tradeshow marketing to świetna okazja nie tylko do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, ale również do rozwijania relacji z klientami, którzy już wcześniej zetknęli się z marką. Ankietowani doskonale zdają sobie sprawę ze stale rosnącego potencjału imprez wnętrzarskich organizowanych w Polsce – co więcej, upatrują w nich najskuteczniejszy sposób dotarcia do projektantów i architektów wnętrz.
Kompletny raport „Komunikacja marki w branży wnętrzarskiej. Trendy 2020” można pobrać ze strony internetowej www.sfera-group.pl/raport