Włodzimierz Schmidt, Robert Wielgo, Paweł Kolenda przedstawiają swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019

Włodzimierz Schmidt, Robert Wielgo, Paweł Kolenda przedstawiają swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019
Które słowo można uznać za marketingowe słowo roku 2019? Swoimi propozycjami podzielili się Włodzimierz Schmidt, Robert Wielgo, Paweł Kolenda.
O autorze
1 min czytania 2019-12-18

Rok 2019 powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.

Swoje propozycje przedstawiają Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, Robert Wielgo, członek zarządu, CMO IAB Polska, Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Programmatic

Ten rok zdecydowanie należał do programatycznego modelu zakupu reklam. Bardzo precyzyjne możliwości targetowania, efektywność, automatyzacja i łatwa dostępność powodują, że reklamodawcy inwestują weń coraz większe budżety. Wg badania IAB PwC AdEx stanowi on już 35% wydatków na display. W tym roku wprowadzono również kolejne rozwiązania mające zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo i transparentność tego modelu. Na poziomie europejskim są one na bieżąco optymalizowane przez IAB TechLab, a dodatkowo w tym roku do Polski wszedł, wzorem państw niemieckojęcznych, Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który stoi na straży przestrzegania standardów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bezpieczeństwo

Gorący temat, zarówno od strony brand safety, jak i ochrony bezpieczeństwa użytkowników. Coraz więcej się o tym mówi, nie tylko w branży, ale tez poza nią. Wprowadzane są konkretne regulacje (jak choćby wspomniany Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic), które w dobie big date i fake newsów mają zapewnić bezpieczeństwo wszystkim stronom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zaufanie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W dobie kryzysu zaufania, jego przywrócenie staje się nadrzędnym celem marek – dowodzą tego zarówno wprowadzane regulacje, jak i konkretne działania marek, ponownie koncentrujące się na człowieku, któremu technologia ma służyć, a nie go wykorzystywać.

A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.

Dziękujemy!