Edyta Kowal przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019

Edyta Kowal przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019
Które słowo można uznać za marketingowe słowo roku 2019? Swoimi propozycjami podzieliła się Edyta Kowal.
O autorze
1 min czytania 2019-12-20

Rok 2019 powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.

Swoje propozycje przedstawia Edyta Kowal, niezależny ekspert.

Personalizacja – taka w wydaniu hiper, czyli maksymalnie dynamiczna. Dostarczamy użytkownikowi taki content, jakim jest zainteresowany i takimi kanałami, jakie dla niego są optymalne. Content „dla wszystkich” nie ma racji bytu. Pytanie, jakie niebezpieczeństwo niesie ze sobą taki „idealnie” dopasowany świat. Wszak w ten sposób coraz ciężej wyjść nam z własnej bańki informacyjnej 🙁

Procesy – mam wrażenie, że ostatnio nastąpiło w branży jakieś przebudzenie 😀 Lepiej późno niż wcale. 60 proc. CMO w Polsce ma problem z wykazaniem ROI ze swoich działań, tylko 7 proc. jest w stanie udowodnić, że działania marketingowe przełożyły się na wzrost biznesu, a ponad 50 proc. postrzega swoją współpracę ze sprzedażą w charakterze konfliktu (badanie Deloitte Polska, 2019). Pora wyjść z silosów i postawić na wspólny proces marketingowo-sprzedażowy oparty o spisane zasady, konkretne definicje, scoring, lejki i sensownie rozdzielone w obrębie zespołu role. Dlaczego? Bo taka współpraca buduje zaufanie, pozwala współdzielić odpowiedzialność i podnosić efektywność pracy wyrażoną w nie byle jakich, ale jakościowych leadach. Dzięki niej:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • generujesz o 32% wyższe przychody (Aberdeen Group),
  • utrzymujesz o 36% więcej klientów (Wheelhouse Advisors),
  • osiągasz o 38% wyższy wskaźnik wygranych deali (MarketingProfs).

Automatyzacja – choć wśród niektórych budzi wiele lęków i obiekcji, tak naprawdę sporo ułatwia i przyspiesza. Prawdziwą sztuką jest ją wykorzystać mądrze (wspomoże czasochłonną i żmudną analizę danych, planowanie publikacji contentu czy automatyzację interakcji z odbiorcami) i tak, by końcowy użytkownik nie zauważył różnicy. Różnice mamy zauważyć my – marketerzy. Największa? Dużo więcej czasu na kreatywne działania!

A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dziękujemy!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się