Prawie połowa znaków drogowych sygnalizujących przejście dla pieszych w Genewie otrzyma nowy wygląd. Teraz postacią widoczną na znaku nie będzie mężczyzna, a kobieta i to w sześciu różnych wersjach – m.in. w ciąży, jako osoba starsza czy też trzymająca za rękę inną kobietę.
Jak tłumaczy burmistrz Genewy, Sandrine Salerno, w ten sposób miasto chce walczyć ze szkodliwymi stereotypami, które dotyczą kobiet.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tego typu „transformację” przejdzie jednak tylko ten jeden znak. Jest on bowiem znakiem informacyjnym więc może on zostać w pewien sposób zmieniony. Natomiast znaki informujące kierowców o tym, jak poruszać się na drodze, już nie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Wszyscy znają zwrot „Za każdym wielkim mężczyzną stoi wspaniała kobieta”. Ale co to oznacza? Że mężczyzna zawsze odgrywa główną rolę, a kobieta jest jego pomocnikiem? Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.
PS2
Kampania promująca nową kolekcję adidas Originals, stworzoną we współpracy z muzykiem Pharrellem Williamsem, jest swego rodzaju hołdem złożonym kobietom. W projekcie wystąpiły m.in. aktywistki i artystki, które reprezentują siłę płci żeńskiej.