Długie oczekiwanie na tramwaj czy autobus, zwłaszcza w godzinach szczytu, potrafi być prawdziwą bolączką. Zwłaszcza, gdy nie zawsze przyjeżdżają one na czas, zgodnie z rozkładem jazdy. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie wprowadził niedawno rozwiązanie, które z pewnością ucieszy wielu tamtejszych podróżujących.
Otóż, na wybranych przystankach pojawił się nowy system informacji pasażerskiej, dzięki któremu podróżujący mogą sprawdzić, gdzie w okolicy znajduje się ich autobus czy też tramwaj i kiedy dotrze na miejsce. Ponadto, przekaz ten wzbogacony jest o informacje o utrudnieniach w ruchu.
Zobacz również
Smart rozwiązanie dostarczyła firma AMS.
zdjęcie: facebook.com/outdoor.jest.cool
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podobne rozwiązanie w ubiegłym roku pojawiło się w Poznaniu – na stu tamtejszych przystankach pojawiły się naklejki z tagami NFC, do których należy przyłożyć smartfon z dostępem do internetu, by pojawiła się informacja za ile minut przyjedzie pojazd komunikacji miejskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Citylighty z termometrem, interaktywne ekrany dotykowe i gry, urządzenia rozprzestrzeniające zapach kawy – jakie niespodzianki można przygotować dla osób czekających na przystankach komunikacji publicznej?