IKEA zdaje sobie sprawę z tego, że niektórzy jej klienci pokonują naprawdę duże dystanse, by dotrzeć do marketu sieci i zrobić zakupy. W związku z tym dubajski oddział marki ruszył z akcją „Buy With Your Time”, w ramach której tamtejsi mieszkańcy otrzymują zniżki na podstawie czasu dotarcia do sklepu.
Nietypowa usługa oparta jest w głównej mierze na danych pozyskanych z aplikacji Google Maps. Na ich podstawie pracownicy sklepu mogą zobaczyć, ile czasu klient spędził w podróży, a następnie przyznać mu odpowiednią zniżkę. Przykładowo – jedna godzina warta jest 105 AED, czyli około 110 złotych.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Oznacza to, że za około 49 minut podróży klient otrzyma stolik kawowy Lack, natomiast za 5 minut – wegetariańskiego hot-doga.
Na tę chwilę nie wiadomo, czy podobna usługa zostanie wprowadzona na pozostałe rynki.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Za akcję odpowiada agencja Memac Ogilvy Dubai.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Otwarty w kwietniu 2019 roku sklep marki IKEA w Greenwich otrzymał miano najbardziej zrównoważonego marketu w portfolio marki. W związku z tym brand outdoorowymi kreacjami zachęcał klientów, by chodzili tam albo na piechotę, albo korzystając z komunikacji miejskiej.