Lightscape otrzymała grant badawczo-rozwojowy przyznawany przez Centrum Obsługi Przedsiębiorcy. Przedmiotem prac jest optymalizacja i zarządzanie widocznością marek online, uzyskiwaną za pomocą organicznych treści publikowanych na portalach zewnętrznych. Wartość projektu to 1,3 miliona złotych. Nadzór nad nim poprowadzi związany z branżą venture capital Piotr Berliński, który objął stanowisko CEO agencji. Do zespołu w roli head of IT dołączył także Konrad Kuźnicki, od 15 lat związany z rynkiem nowych technologii.
Projekt badawczy jest wynikiem dokładnej analizy potrzeb rynku i odpowiedzią na zmianę otoczenia biznesowego. Patrząc na rozwój obszaru komunikacji i marketingu online, z jednej strony widzimy zmiany w algorytmie Google, w wyniku których premiowany jest autorytet i zaufanie do marki, a także publikowanie wiarygodnych i merytorycznych treści. Branża zmierza również w kierunku coraz większej regulacji w obszarze oznaczania materiałów sponsorowanych. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, publikacje PR-owe na portalach zewnętrznych budujące autorytet marki, są integralną częścią zrównoważonej strategii komunikacji, obok działań płatnych takich jak kampanie display czy reklama w wyszukiwarkach.
Zobacz również
Technologia w służbie marketingu
Z ubiegłorocznego badania CMO Survey Deloiite wynika, że wdrożenie rozwiązań technologicznych w polskiej branży marketingowej przebiega stopniowo. 7% respondentów twierdzi, że jest w stanie bardzo skutecznie integrować dane z różnych kanałów medialnych. 4 na 10 uważa, że potrafi korzystać z zaawansowanej analizy danych, opartej na Big Data. Jednocześnie 60% szefów marketingu uważa wykazanie zwrotu z inwestycji ze swoich działań za kłopotliwe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]