„Znikające dzieci” – 14. edycja kampanii społeczno-edukacyjnej Przeciw Depresji

„Znikające dzieci” – 14. edycja kampanii społeczno-edukacyjnej Przeciw Depresji
„746 tylu nastolatków próbowało popełnić samobójstwo w 2018 roku. 97 tyle młodych osób odebrało sobie życie. Wyobraź sobie szkołę. Na przykład Twoją szkołę. To tak jakby nagle zniknęły 4 klasy…i już nigdy nie wróciły”.
O autorze
2 min czytania 2020-02-26

23 lutego, w ramach Ogólnopolskiego dnia walki z depresją został zrealizowany kolejny świetny projekt społeczny, którego Twórcą jest Reżyser życia – Daniel Rusin, autor kanału YouTube, na którym często porusza ważne tematy tabu. Do realizacji zaprosił gościnie Weronikę Sowę, youtuberkę znaną jako Wersow, piosenkarkę Roksanę Węgiel, modelkę Olę Szkołdę i aktorkę Annę Dereszowską, a sam wcielił się w pomysłodawcę, operatora i montażystę w jednym.

15 minut – tyle wystarczy poświęcić, aby obejrzeć najnowszy, wzruszający i prawdziwy materiał „Znikające dzieci”, który powinien zobaczyć każdy, nie tylko rodzic czy młody człowiek. Film przedstawia problem nastoletniej depresji, jej przyczyn – często związanych z atmosferą w domu – oraz tego, jak odbierana jest przez rówieśników.


www.instagram.com/p/B86zyGtjRCl/

W filmie poznajemy dwie siostry o odmiennych charakterach. Jedna to wagarowiczka, buntowniczka, imprezowiczka, mająca wszystko, czego zapragnie, druga jest wzorową uczennicą, stale będącą pod presją matki, która wpaja córce ambicje związane z konkretną karierą w przyszłości. Z kolei marzeniem dziewczyny jest bycie piosenkarką. Nie dostaje wsparcia ani od starszej siostry, ani od matki, a jej pasji nikt wydaje się nie zauważać. Chce ,,zniknąć, by nie szukał jej świat”. Film ukazuje, jak w trudnych sytuacjach, z którymi mierzą się młodzi ludzie, narasta przytłoczenie psychiczne i w jaki sposób może doprowadzić do nieodwracalnych konsekwencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Film szybko zyskał rozgłos, a zaangażowanie gwiazd zostało rewelacyjnie odebrane przez widzów. W ciągu dwóch dni osiągnął ponad 2 500 000 wyświetleń i jest w tej chwili numerem jeden na polskim YouTubie. Roxie Węgiel i Wersow, choć wcześniej nie miały do czynienia z aktorstwem, zasługują na pochwałę za swoje dobrze odegrane, emocjonujące role w tym projekcie, co zauważają odbiorcy – jeden z postów na ten temat osiągnął ponad 800 komentarzy.


www.instagram.com/p/B89pcklD-eZ/

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tematyka filmu porusza palący problem współczesnych czasów, a jego przekaz jest bardzo mocny i poruszający. W sieci można się spotkać z informacjami, że film pokazywany jest na lekcjach w szkołach i pomaga uświadamiać młodzieży wagę problemu, jakim jest depresja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Film zebrał wiele pozytywnych opinii, a po komentarzach widać, że spora część młodzieży może utożsamić się z problemem braku wsparcia i nadmiernej presji. Influencerzy pokazali trudny, a zarazem współczesny problem, dotykający coraz więcej osób.

– Mam nadzieję, że chociaż na chwilę ten film sprawi, że otworzymy się na innych – napisał w opisie filmu Reżyser życia. Na końcu materiału dodał numer telefonu do Forum Przeciw Depresji, by pomóc młodzieży wychodzić z przytłaczających sytuacji i uzyskać wsparcie od specjalistów, zostając przy tym zupełnie anonimowym.

Nie bójmy się mówić o problemie depresji, bądźmy wsparciem i pomagajmy innym przezwyciężyć tę walkę! Czy warto podejmować w sieci tak trudne tematy? Wnioskując po tym, jak entuzjastycznie przyjęty został ten projekt i do jak wielu osób trafia ze swym przekazem – zdecydowanie tak.


www.instagram.com/olaszkolda/?hl=pl