Eliminowanie toreb foliowych najbardziej zwiększa świadomość konsumentów

Polska Sieć Handlowa Lewiatan w ramach projektu „Eko pakowanie w Lewiatanie” wprowadziła do oferty torby papierowe i kartony na zakupy, a także ekologiczny papier oraz torebki na pieczywo. To odpowiedź Sieci na oczekiwania klientów oraz trendy rynkowe.
O autorze
2 min czytania 2020-03-06

Jak pokazują badania, aż 32% dorosłych Polaków wskazuje, że jednym z głównych czynników zwiększających świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami jest eliminowanie plastikowych toreb ze sklepów.

Trend eko śmiało wkracza na kolejne obszary – to już nie tylko poszukiwanie naturalnych składników w żywności czy kosmetykach, ale także zwracanie uwagi na to, w co zapakowany jest produkt. Sklepy zachęcają do pakowania zakupów we własne torby czy opakowania. PSH Lewiatan także wspiera swoich klientów w świadomym realizowaniu trendu proekologicznego podczas codziennych zakupów – na miejscu klienci mogą kupić ekologiczne, w pełni biodegradowalne opakowania na zakupy. Dzięki podjętym działaniom Sieć promuje odpowiedzialne zachowania konsumenckie oraz ogranicza zużycie plastiku w swoich sklepach.

A wszystko zaczęło się od torby…

W ubiegłym roku PSH Lewiatan wprowadziła do oferty wytrzymałe torby z papieru typu kraft, które posiadają mocne rączki, dzięki czemu można zapakować do nich aż 8 kg zakupów. Na początku stycznia w Lewiatanie pojawiły się również innowacyjne kartony produkowane z wytrzymałej, w pełni poddającej się recyklingowi tekstury falistej. Sprawdzą się przy większych zakupach, ponieważ można w nie zapakować nawet 20 kg. W sklepach Sieci stosowane są również ekologiczne torebki na pieczywo, a wędlina i ciasta są pakowane w eko papier.

Wszystkie produkty papierowe z logo Lewiatan do pakowania posiadają certyfikat FSC, czyli Forest Stewardship Council. – Postępowanie zgodnie z wytycznymi FSC pozwala na pozyskiwanie drewna na papier bez naruszania przy tym bogactw biologicznych i struktury lasów. Papier poddawany jest recyklingowi, a jako odpad ulega zdecydowanie szybszemu rozkładowi niż reklamówka foliowa – podkreśla Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. Standard FSC, jako jeden z niewielu, jest popierany przez najważniejsze organizacje ekologiczne. Należy również do jednych z najbardziej wiarygodnych na świecie systemów z zakresu certyfikacji zasobów leśnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie papiery drukowane są wyłącznie metodą Eco Flexo – przy użyciu farb wodorozcieńczalnych neutralnych dla środowiska. Co więcej, papiery z logo sieci Lewiatan, stosowane do pakowania wędlin i ciast, są produkowane w ekologicznej metodzie łączenia, a nie powlekania papieru folią. Dzięki produkcji papieru z folią metodą dyspersji za pomocą kleju (klej w składzie ma między innymi składniki naturalne) produkt ma możliwość łatwego oddzielenia folii od papieru, co jest bardzo istotne z punktu widzenia recyklingu. Taką możliwość oddzielenia folii od papieru ma też konsument, który przynosi produkty spożywcze zapakowane w ten papier.

– Po wykorzystaniu w prosty sposób klient może sam oddzielić folię od papieru już w domowych warunkach. W ten sposób produkt jest w 100% ekologiczny i łatwy do przerobu w procesie recyklingu – dodaje Marcin Poniatowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się