Coraz więcej popularnych sieci spożywczych wprowadza do swojej oferty roślinne zamienniki popularnych produktów. Mowa tutaj m.in. o markach: McDonald’s, KFC, czy też Burger King. Teraz dołączyła do nich Żabka.
Sieć niedawno wprowadziła bowiem bezmięsną wersję swojego popularnego hot doga, który powstał na bazie surowców roślinnych: z białka grochu, białka ziemniaczanego, oleju rzepakowego oraz przypraw. Co istotne – nie zawiera on dodatku glutaminianu sodu, fosforanów, czy też konserwantów. W ofercie marki dostępne są także sosy, do których receptury nie użyto składników pochodzenia zwierzęcego.
Zobacz również
Proces przygotowania hot doga bez mięsa został dokładnie zaplanowany tak, aby parówki były oddzielone separatorem na rollerze, oznaczone stojaczkiem „bez mięsa”, a także aby były serwowane innymi szczypcami niż tymi do mięsnych parówek.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przedstawiciele sieci IKEA zapowiedzieli, że już wkrótce w europejskich restauracjach marki pojawią się całkowicie nowe, bezmięsne klopsiki – co ciekawe, mają one mieć taką samą teksturę, a także smak, jak te tradycyjne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach promocji holenderskiej kampanii „Week Without Meat” rotterdamski lokal KFC przez cały tydzień będzie serwować swoim klientom wyłącznie wegetariańskie dania.