Nowa wersja słynnej potrawy marki miałaby pojawić się w jej europejskich restauracjach już w sierpniu br. – takie plany przedstawili w rozmowie z portalem The Verge przedstawiciele szwedzkiego koncernu. Wprowadzenie do oferty roślinnych klopsików ma na celu zmniejszenie nawet o 96% śladu węglowego, powstającego przy produkcji tradycyjnej wersji potrawy.
Roślinne klopsiki będą składały się z mieszanki białka grochu, owsa, jabłek i ziemniaków. Dzięki tym składnikom, zachowana zostałaby tekstura, a nawet smak odpowiadający mięsnej potrawie.
Zobacz również
Jak zapowiedzieli przedstawiciele sieci, roślinne klopsiki miałyby stanowić alternatywę dla osób, które nie tyle są wegetarianami czy weganami, ale zwyczajnie chcą ograniczyć spożywanie mięsa.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach promocji holenderskiej kampanii „Week Without Meat” rotterdamski lokal KFC przez cały tydzień będzie serwować swoim klientom wyłącznie wegetariańskie dania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Menu restauracji IKEA zostało wzbogacone o nowe danie w wersji wegańskiej. W ofercie sezonowej dostępny będzie makaron z sosem bolognese, w którym mielone mięso zastąpione zostało roślinną alternatywą na bazie soi.