Twitter i Instagram też walczą z fake newsami na temat koronawirusa

Twitter i Instagram też walczą z fake newsami na temat koronawirusa
Popularne portale społecznościowe – Twitter i Instagram – postanowiły pójść w ślady Facebooka i również rozpoczęły aktywną walkę z dezinformacją dotyczącą epidemii koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2020-03-10

Pod koniec stycznia br. przedstawiciele Facebooka wydali oświadczenie, w którym zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane są już bowiem nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia. 

Teraz w ślady Facebooka poszły inne popularne portale społecznościowe, a dokładniej – Twitter i Instagram. 

Przedstawiciele tego pierwszego serwisu zapowiedzieli, że w momencie gdy polscy użytkownicy będą wyszukiwać w twitterowej wyszukiwarce takie hasła, jak np. „koronawirus” czy też „Covid-19”, zobaczą komunikat odsyłający ich na internetową stronę Ministerstwa Zdrowia, gdzie zawarte są najważniejsze i rzetelne informacje na temat epidemii.

Podobne rozwiązanie dostępne jest także w wybranych krajach na całym świecie. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Instagram natomiast zapowiedział aktywną walkę z fake newsami dotyczącymi koronawirusa, w ramach której usuwane będą fałszywe informacje na jego temat. Blokowane będą także hashtagi, które mogą rozpowszechniać dezinformację. 

Ponadto, przedstawiciele portalu wprowadzili podobne rozwiązanie, co Twitter – w momencie, gdy użytkownik będzie wyszukiwać hashtagi związane z wirusem, pojawią mu się sugestie przejścia na stronę amerykańskiej agencji rządowej, która zajmuje się epidemiologią chorób zakaźnych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co istotne, nie tylko Twitter, Instagram oraz Facebook walczą z dezinformacją na temat koronawirusa – Allegro bowiem tymczasowo zabroniło używania słowa „koronawirus” w tytułach ofert publikowanych na platformie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Światowa Organizacja Zdrowia postanowiła założyć konto na popularnym portalu społecznościowym TikToku, by edukować internautów na temat koronawirusa. Jednocześnie WHO chce walczyć z masą fałszywych informacji na temat epidemii.

PS2

Główny Inspektor Sanitarny wydał oficjalne oświadczenie dotyczące imprez masowych, w odpowiedzi na rozprzestrzeniającą się epidemię koronawirusa – instytucja zaleca odwoływanie wydarzeń powyżej 1000 osób, organizowanych w pomieszczeniach zamkniętych.